لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۹

نیروهای سرحدی افغان در منطقهء ناواپاس کنر در محاصره قرار دارند


نیرو های سرحدی منطقه ناواپاس ولایت کنر می گویند، نزدیک به یکماه است که در محاصره طالبان مسلح قرار دارند.

به گفتهء این نیرو های سرحدی، آنها با قلت مواد خوراکه و نوشابه و حتی اسلحه مواجه اند.

یکتن از نیرو های سرحدی منطقه ناواپاس واقع در مربوطات ولسوالی سرکانو ولایت کنر که نخواست نامش و آوازش نشر شود در تماس تلیفونی به رادیو آزادی گفته است که در صورت بیرون شدن از پوسته های امنیتی شان هدف تیر اندازی طالبان مسلح قرار می گیرند.

به گفته وی، برخی از مقامات وضعیت در ناواپاس را پُر امن می خوانند اما چگونگی وضعیت به عساکر روشن است که در حالت وخیم در پوسته های محاصره شده بسر می برند.

وی همچنان از عساکر مجروح که در پوسته های سرحدی اند یاد آور شده گفته است که امکانات تداوی این عساکر وجود ندارد و بعضی اوقات آنها از نیرو های پاکستانی که در سرحد مستقر اند در زمنیه کمک می طلبند.

حاجی دین محمد رییس شورای ولایتی کنر با تایید مشکلات نیرو های سرحدی مستقر در منطقه ناواپاس می گوید، در این مورد با مقامات وزارت داخله صحبت کرده است:

" خودم وزیر داخله را در جریان گذاشتم که زخمی داریم و تا هنوز آنها نتوانستند که محاصره را شکستانده زخمی را انتقال بدهند."

از سوی دیگر شجاع الملک جلاله سرپرست ولایت کنر به رادیو آزادی گفت که تلاش دارند تا جهت حل مشکلات نیرو های سرحدی ناواپاس اقدامات لازم را روی دست گیرند:

" برای حل مشکلات منطقه ناواپاس چندین نشست داشتیم که در آن روی راه اندازی عملیات نیز بحث شد اما مشکلاتی وجود دارد که می توان یکی آنرا فرش ماین ها در آن ساحه مثال داد. حالا هم یک نشست داریم که در آن روی اینکه چطور ممکن است راه رفت و آمد را باز کنیم بحث می کنیم و اقدام خواهیم کرد."

خواستیم در این مورد نظر وزارت داخله افغانستان را داشته باشیم که با وجود تلاش های مکرر موفق نشدیم.

مناطق سرحدی ولایت کنر همواره شاهد نا امنی ها بوده و از فعالیت مخالفین مسلح دولت در این ساحات نیز گزارش شده است.

XS
SM
MD
LG