لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۷

احدی: تاخیر در اعلام کابینه سبب ایجاد دوری میان حکومت و مردم شده است


رهبر حزب افغان ملت می گوید، با در نظر داشت کارکردهای حکومت وحدت ملی، میان مردم و حکومت فاصله ایجاد شده است.

انوارالحق احدی رهبر افتخاری این حزب روز شنبه در مراسم قدردانی از غلام محمد فرهاد موسس و برخی دیگری از رهبران حزب افغان ملت گفت، تاخیر در اعلام کابینه و برخی مشکلات دیگر سبب ایجاد دوری میان حکومت و مردم شده است.

آقای احدی افزود، رهبران حکومت وحدت ملی باید تعهدات را که در کمپاین های شان به مردم سپرده اند، عملی کنند تا باور مردم را به خود جلب نمایند:

" متاسفانه حکومت ائتلافی وحدت ملی ما در آغاز به پالسی هیچ توجه نکرد و در این خصوص بحث های که صورت گرفت نه مشخص بود و نه هم به آن اهمیت قایل شدند، تمام توجه شان در تقسیم قدرت بود اما متاسفانه تقسیم قدرت نیز بطور مشخص قبل از اعلام حکومت صورت نگرفت، و این سبب شده که حکومت ما بگونه درست کار نمی کند و حکومت جدید تقریباً فلج است. "

انوارالحق احدی گفت، حکومت وحدت ملی برای تامین نفع شخصی و دوام قدر شان پیشنهادات مردم را جدی نمی گیرد و این نتیجه بدی خواهد داشت.

در این حال باختر امین زی سناتور اسبق مشارانو جرگه افغانستان ضمن تائید گفته های آقای احدی در صحبت با رادیوآزادی گفت، مسوولیت آینده این کشور به دوش رهبران حکومت وحدت ملی است:

" این ها باید تلاش کنند تا بدبختی که امروز به دست این دو مردها است به خوشبخنی مبدل سازند، در غیر آن در افغانستان هر عواقبی خرابی که اگر پیش آمدنی باشد، مسوولیت آن بدوشی کسی است که، نمی خواهد که یک نظام با ثبات در افغانستان باشد. "

حزب افغان ملت در حالی در مورد کارکردهای حکومت وحدت ملی ابراز نگرانی می کند که در این اواخر موجویت اختلافات در بین رهبران حکومت اکثر مردم عام را نیز نگران ساخته است.

در عین حال اعضای ولسی جرگه نیز می گویند که، رهبران حکومت وحدت ملی باید به این نوع اختلافات نقطه پایان بگزارند و جهت حل مشکلات جدی اقدام نمایند.

تمیم اخگر

XS
SM
MD
LG