لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۴

ایران آماده گی اشرا برای عملیات مشترک ضد تروریزم با افغانستان و پاکستان اعلان کرد


عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر داخله ایران
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر داخله ایران

ایران می گوید آماده است عملیات های ضد تروریزم را با افغانستان و پاکستان انجام دهد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر داخله ایران دیروز در تهران به خبرنگاران گفت، ایران آماده است عملیات های مشترک ضد تروریزم را علیه تروریستان در افغانستان و پاکستان در داخل خاک این دو کشور انجام دهد.

فضلی افزود، با وجودیکه تهران خود با کدام مشکل جدی امنیتی مواجه نیست ولی گاه گاه به سبب نواقصی که در بخش کنترول در افغانستان و پاکستان موجود اند، مشکلاتیدر ایران رخ داده است.

این بیانات وزیر داخله ایران در حالی صورت می گیرد که در چند ماه گذشته، گروه های مسلح چندین حمله را علیه نیروهای ایرانی در امتداد سرحدات اش با پاکستان و افغانستان انجام داده اند.

در تازه ترین چنین حملات، گروه تندرو جیش العدل به روز سه شنبۀ گذشته هفت محافظ سرحدی ایران را در منطقۀ جنوب شرقی سیستان بلوچستان در سرحد با پاکستان کشتند.

ملیشه های شیعۀ حمایت شده از سوی ایران، نیروهای عراقی را در مبارزۀ شان علیه گروه دولت اسلامی در عراق کمک می کنند و ایران یکی از جمله چندین کشوری است که نگرانی شان را در مورد حضور و گسترش گروه دولت اسلامی در افغانستان ابراز داشته اند.

با وجودیکه مقامات افغان تهدید گروه دولت اسلامی در افغانستان را ناچیز می خوانند ولی گزارش های منتشر شده اند که این گروه، در اطراف کابل فعال اند و حتی مراکز آموزشی هم دارند.

کارشناسان امور نظامی افغان می گویند، قبل از آنکه گروه دولت اسلامی به یک تهدید جدی در افغانستان مبدل شود، حکومت این کشور باید این مشکل را جدی گرفته و این گروه را در داخل افغانستان، در نطفه خنثی بسازد.

XS
SM
MD
LG