لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۷

"ولسی جرگه نامزد وزرا و فشارها"


روند رای دهی از سوی ولسی جرگه به نامزد وزرا و اظهارات اخیر وزیر امور داخله در رابطه به جنگ در ولایت بدخشان مهم ترین عناوین روزنامه های چاپ امروز کابل است.

سرنوشت

روزنامه غیردولتی سرنوشت در سرمقاله اش نوشته که ولسی جرگه نامزد وزرا و فشارها.

نویسنده نوشته که در لست نامزد وزرا دیده می شود که برخی از آنان مسلکی و مجرب هستند اما شماری دیگری از آنان بر اساس مسایل سمتی، حزبی و زبانی کاندید شده اند.

در سر مقاله آمده است که ولسی جرگه از سوی حکومت تحت فشار های جدی قرار داشته تا به کاندید وزرا رای دهد و حکومت از سرپرستان رهایی یابد.

انیس

روزنامه دولتی انیس نوشته که انتظار مردم این است تا پروسه رای دهی به نامزد وزرا به تعویق انداخته نشود.

در مطلب آمده است، فکر نمی شود که تمام نامزد وزرا از سوی ولسی جرگه تایید شوند زیرا که به گفته نویسنده مطلب حکومت از نفوذ قبلی در این جرگه برخوردار نمی باشد.

انیس نوشته که اعضای ولسی جرگه باید از موقف گیری های شخصی و سلیقوی در برابر نامزد وزرا خود داری کرده و برای آنان بر اساس فهم و تجربه کاری رای دهند.

ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا در صفحه اول اش به نقل از نورالحق علومی وزیر امور داخله نوشته است، انتقام سربازان اردوی ملی که در بدخشان کشته شده اند گرفته خواهد شد.

در مطلب آمده است که به نیروهای امنیتی بدخشان از سوی وزیر امور داخله امر شده است تا در برابر مخالفان مسلح داخلی و خارجی در این ولایت اقدامات جدی را انجام دهند.

آرمان ملی

روزنامه غیر دولتی آرمان ملی در مطلبی نوشته که در رویداد خونین اخیر ولایت بدخشان مخالفان مسلح خارجی دست داشتند.

روزنامه به نقل از صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله نوشته که باشنده های ولسوالی جرم و وردوج ولایت بدخشان نیز از فعالیت های مخالفان مسلح دولت به ستوه آمده اند.

آرمان ملی نوشته، هر چند وزارت امور داخله افغانستان در رابطه به تعداد مخالفان مسلح دولت در ولایت بدخشان ابراز نظر نمی کند اما به نقل از مقامات محلی این ولایت گفته که بدخشان به مرکز بزرگ طالبان مسلح داخلی و خارجی مبدل شده است.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG