لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۶ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۴

امریکا از حرکت کشتی های ایرانی بسوی یمن ابراز نگرانی کرد


شتون کارتر (Ash Carter) وزیر دفاع ایالات متحدهء امریکا
شتون کارتر (Ash Carter) وزیر دفاع ایالات متحدهء امریکا

اشتون کارتر (Ash Carter) وزیر دفاع ایالات متحدهء امریکا می گوید، ایالت متحدهء امریکا در مورد احتمال اینکه شاید کشتی های ایرانی حامل اسلحه به یمن باشند، نگران است.

اشتون کارتر روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت، دلیلی وجود ندارد که کسی اسلحهء مدرن را به داخل بحرانی انتقال دهد که همین اکنون از حد معقولیت آن خارج شده است.

این اظهارات وزیر دفاع ایالات متحدهء امریکا به تعقیب نشر گزارش ها در مورد اینکه 9 کشتی ایرانی به استقامت یمن در حرکت اند، صورت گرفته است. احتمال دارد این کشتی های ایرانی حامل اسلحه برای شورشیان حوثی در یمن بوده و محموله کشتی ها می تواند یک تخطی از فیصلهء شورای امنیت سازمان ملل متحد باشد.

قصر سفید می گوید، کشتی طیاره بردار یو. اس. اس تیودرروزولت (USS Theodore Roosevelt) نیز بسوی سواحل یمن در حرکت است تا به خاطر اطمینان از آزادی تردد کشتی های تجارتی بهسایر کشتی های امریکایی در آن منطقه بپوندد.

این در حالیست که روز سه شنبه نیروهای ایتلاف به رهبری عربستان با اظهار اینکه اهداف تعیین شده بدست آمده است، پایان حملات هوایی را بر مواضع حوثی ها در یمن اعلان کرد.

عادل الجبیر (Adel al-Jubeir) سفیر عربستان در ایالات متحدهء امریکا روز چهارشنبه در واشنگتن به خبرنگاران گفت:

"نزد حوثی ها نباید یک توهم ایجاد شود. ما به خاطر جلوگیری از عملکرد سلطه جویانهء آنها برای اشغال یمن، از قوا استفاده خواهیم کرد."

عادل الجبیر (Adel al-Jubeir) همچنان با ابراز اینکه ایران یک بخش از مشکلات در یمن است، اظهار داشت:

"ایران در یمن بخشی از راه حل نی، بخشی از مشکلات است. ایران می توانست با متوقف ساختن حمایت از حوثی ها به یمن کمک کند و این چیزیست که ما آن را ندیدیم."

روز سه شنبه بارک اوباما رییس جمهور ایالات متحدهء امریکا به ایران هوشدار داد که انتقال اسلحه به یمن می تواند به حیث یک تهدید برای ترافیک و تردد کشتی ها در این منطقه استفاده شود.

در ماه جنوری شورشیان حوثی شهر صنعا پایتخت یمن را اشغال کردند و عبدالربه منصورهادی رییس جمهور یمن به شهر عدن پناهنده شد.براساس ارقام سازمان ملل متحد از آغاز عملیات ایتلاف به رهبری عربستان تا اکنون حدود یکهزار تن در یمن کشته شده اند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:28 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG