لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۷

کاکر: خبر سپردن 31 مسافر از سوی رباینده گان به طالبان محلی، جعل است


شورای ولایتی زابل میگوید افراد که پیام سپردن 31 مسافر را به طالبان محلی به خانواده های آنان آورده است جعل کرده واین کار را بخاطر بدست آوردن پول ازاین خانواده ها انجام داده اند.

اسد الله کاکر منشی این شورا روز پنجشنبه این را رد کرد که 31مسافر ربوده شده ازسوی رباینده گان به طالبان محلی سپرده شده است.

وی همچنان گفت افرادی که پیام دروغین را به خانواده های مسافران ربوده شده آورده اند ازجمله بزرگان قومی نیستند:

" اینها هنوزهم در قید کسانی هستند که اول اینها را برده بودند،به هیچ کس تسلیم ندادند ازمعلومات ما این نفرها به کلی زنده هستند وخط را که آوردند انرا رد میکنیم وجعل و تذویر کردند آوردند بخاطر دریافت پول که ازهمین خانواده های بیچاره پول پیدا کنند وبگویند که ما خواسته ها داریم ریش سفیدان ماهنوزهم درگفتگو هستند که میشود انشاالله ازراه صلح ومصالحه اینها آزاد شوند. "

روز دوشنبه گذشته گزارشهای به نشررسید که افرادی با آوردن پیام به خانواده های مسافرین ربوده شده درکابل گفته اند که این مسافرین ازسوی رباینده گان قبلی به طالبان محلی در زابل سپرده شده اند.

اسدالله کاکر عضوی شورای ولایتی زابل میگوید،افراد پیام آورد برخی خواست های را نیز ازخانواده های مسافران ربوده شده مطرح کرده اند که به عقیده وی این کاریک نوع استفاده جویی وفریب دادن این خانواده ها میباشد.

ربوده شدن 31 مسافر از سوی افراد مسلح نقاب پوش در ولایت زابل به یک مشکل جدی مبدل شده و با تلاشهای جدی که دراین راستا صورت گرفته است تا هنوز از این مسافران خبری نیست.

اکنون خانواده های 31مسافر ربوده شده درمنطقه پارک زرنگار کابل درخیمه تحصن شب و روز شان را سپری کرده ومنتظر اقدامات حکومت برای رهایی اعضای خانواده های شان هستند.

خواستیم نظر مسوولان امنیتی درخصوص شخص پیام آوربه خانواده های این مسافرین را داشته باشیم اما آنها ازدادن جزئیات دراین مورد خود داری کردند.

دراین حال برخی کارشناسان امنیتی آوردن پیام ازسوی افراد فریب کار واستفاده جو را ناشی ازضعف درارگان های امنیتی خوانده میگویند، باید جلو چنین افراد گرفته شود.

فقیرمحمد فقیر وزیر پیشین امور داخله افغانستان ویکی ازاین کارشناسان:

" چنین مسایلی پیش از این نیز صورت گرفته وکسانیکه به دفترحامد کرزی میآمدند وحتی تا اندازی هم فریب کاری کرده اند که ما نماینده ملامحمد عمر هستیم آمدن پول را گرفتن و رفتند این کار تجربه شده حکومت باید بیشتر متوجه این چنین اعمال باشد. "

با گذشت بیش ازدوماه از ربوده شدن 31 مسافر دیده میشود که معلومات ضد ونقیص درمورد سرنوشت این مسافرین ارایه میگردد.

با آنکه حکومت همواره ازتلاش ها برای رهایی این مسافرین سخن گفته است اما هنوزهم انتقاد های ازعدم توجه حکومت در خصوص سرنوشت این مسافرین مطرح میگردد.

کارشناسان تاکید میکنند که حکومت باید در خصوص مصونیت و رهایی مسافرین ربوده شده توجه کرده ومانع کسانی شوند که از این خلا ها استفاده سوء کرده و سبب بی نظمی و نا امنی در کشور میشوند.

جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG