لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۴

حملهء هکرها به اطلاعات چهار ملیون کارمند امریکایی


در این اواخر در مورد حملات سایبری در فضای مجازی انترنت خیلی شنیده می شود و برنامهء این هفتهء "تازه ترین ها از جهان ساینس و تکنولوژی" نیز به تازه ترین حملهء هکرها اختصاص داده شده است.

ایالات متحدهء امریکا می گوید در اثر یک حملهء بزرگ سایبری که احتمال دارد از چین سرچشمه گرفته باشد، هکرها به اطلاعات شخصی حدود چهارملیون کارمند برحال و سابق حکومت این کشور دسترسی یافته اند.

در اثر این حمله سایبری که در ماه اپریل سال جاری میلادی کشف شد، اداره مدیریت کارگزینی حکومت امریکا به حدود چهار میلون تن اطلاعیه ارسال کرده است و گفته می شود که احتمال دارد دسترسی هکرها به اطلاعات بیشتر در آینده روشن شود.

اداره مدیریت کارگزینی حکومت امریکا اطلاعات حساس در مورد بررسی گذشته(بگرواند چک)، بررسی، تحقیق و تضمین امنیتی صدها هزار کارمند دولتی که باید استخدام شوند را مدیریت می کند.

بر اساس گزارش آژانس خبری فرانس پرس، تا هنوز معلوم نیست که آیا در اثر این حملهء سایبری اطلاعات مربوط به شخص رییس جمهور اوباما، سایر مقامات ارشد حکومت و استخبارت امریکا متاثر شده است، یا خیر؟

روزنامهء واشنگتن پوست و سایر رسانه های امریکایی از قول مقامات این کشور، چین را در عقب این حملهء سایبری دانسته اند.

اما سفارت چین در واشنگتن با این ادعا مخالفت کرده می گوید، براساس قانون چین به همچو حملات اجازه داده نمی شود.

ژوهقوان (Zhu Haiquan) سخنگوی سفارت چین در واشنگتن گفته است

"نتیجه گیری های فوری و اتهامات فرضی، غیر مسوولانه و بی حاصل است."

به گفتهء ژوهقوان (Zhu Haiquan)، قوانین چین همهء اشکال جرایم سایبری را ممنوع قرار داده و براساس قوانین و مقررات این کشور موفقیت های بزرگ هم در امر مبارزه با حملات سایبری داشته است.

ادارهء تحقیقات فدرالی ایالات متحده (FBI) و ادارهء امنیت داخلی امریکا می گویند، در این مورد تحقیقات را آغاز کرده اند.

ادارهء تحقیقات فدرالی امریکا (FBI) در یک اعلامیه گفته است که تحقیقات را در این زمینه ادامه داده، آنهایی را جوابگو خواهد ساخت که فضای مجازی انترنت را با تهدید مواجه می سازند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:43 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG