لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۴۷

رهبران جی 7 روی اقتصاد جهانی بحث خواهند کرد


آلمان امروز میزبان اجلاس هفت کشور بزرگ صنعتی جهان است.

رهبران این کشورها در نشست دو روزۀ شان روی مسایل گسترد از اقتصاد جهانی گرفته تا مبارزه با تروریزم و همچنان تغییر اقلیم، بحث می کنند.

رهبران کشورهای بزرگ صنعتی جهان گفتگو های دو روزۀ شان را روی اقتصاد جهانی امروز یکشنبه برگزار می کنند. این گفتگو ها در شهر باواریا آلپ آلمان در نزدیکی سرحد اطریش، برگزار می شود.

رهبران این کشورها در این نشست روی مسایل گسترده، از اقتصاد جهانی گرفته تا مبارزه با تروریزم و همچنان تغییر اقلیم، بحث می کنند.

بارک اوباما رییس جمهور امریکا در آستانۀ اجلاس جی هفت گفت: این نشست چگونگی مقابله با تهاجم روسیه در اوکراین و چالش های ناشی از تندروی اسلامی را نیز بررسی می کند.

رییس جمهور اوباما امروز حین ورودش در شهرک شلوس الموی در جنوب محلی که نشست هفت کشور صنعتی جهان برگزار شده، از سوی انگلا میرکل صدراعظم آلمان مورد استقبال قرار گرفت.

رییس جمهور اوباما همچنان گفت: اجلاسی جی هفت در باره ضرورت ایجاد شغل و اقدامات عملی در برابر تغییر اقلیم بحث خواهد کرد.

موضوع گفتگو یونان و قرضه دهنده گان بین المللی آن در حاشیه و شاید هم در بخشی از اجلاس رهبران جی هفت به بحث گرفته شود.

رهبران اشتراک کننده در این نشست در پایان روز همچنان در مورد روند جاری مذاکرات تجارتی، بخصوص مذاکرات بین امریکا و اتحادیه اروپا در بارۀ پیمان گسترده تجارت آزاد بحث خواهند کرد.

این در حالیست که هزاران تن از معترضان در یک شهر آلمان در شمال محلی که اجلاس جی هفت برگزار شده، گردهم آمده صدای اعتراض شان را بلند کرده اند.

امروز تقریباً 300 تن در یک راه پیمایی، حدود 10 کیلومتر راه را که مستقیماً به محل برگزاری نشست منتهی می شود، پیموده و حدود 100 تن دیگر تلاش کردند تا این سرک را مسدود نمایند.

اما با مقابلۀ نیرو های امنیتی روبرو شدند.

پولیس و سازمان دهنده گان گفتند که در درگیری بین پولیس و معترضان چندین نفر زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG