لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۵۰

نادری: تمام قراردادهای وزارت شهر سازی باید دوباره بررسی گردد


وزارت شهرسازی افغانستان مبارزه با فساد را از اولویت های کارش دانسته و تأکید می کند که همه قرارداد ها در این وزارت بگونه جدی بررسی خواهد شد.

سید سعادت منصور نادری وزیر شهر سازی روز سه شنبه هنگام ارایه برنامه های صد روز کاری اش گفت، اکثر قرارداد ها در این وزارت معیاری نبوده و به بازنگری جدی نیاز دارد.

وی می گوید: معرفی شش مقام بلند رتبه این وزارت به لوی څارنوالی اولین اقدام بوده که در راستای مبارزه با فساد صورت گرفته و تلاش های آنان در این عرصه ادامه خواهد داشت:
"ما کمیته های را مشخص ساخته ایم که تمام قرارداد های را که در گذشته در این وزارت صورت گرفته تحت بررسی ما است و پروژه های ما هم تحت ارزیابی ما است."

آقای نادری می گوید که طی صد روز ارزیابی دقیق کارمندان این وزارت صورت گرفته و سیستم منظمی را برای شهرسازی ایجاد خواهد کرد.

وزیر شهرسازی افغانستان در حالی از مبارزه جدی با فساد اداری و بررسی قرارداد ها سخن می زند که در اوایل ماه جاری شش مقام این وزارت متهم به اختلاس ملیون ها دالر شده و به لوی څارنوالی معرفی گردیدند.

در این حال شکرالله مشکور سخنگوی اداره مبارزه با فساد اداری به رادیو آزادی می گوید که بررسی قرارداد های مربوط به وزارت شهرسازی باید طوری شفاف صورت گرفته و مردم نیز در جریان آن قرار گیرند:
"در این اواخر اقدامات رهبران حکومت وحدت ملی موثر بوده و یگانه نگرانی که وجود دارد اگر این قرار داد ها بررسی می شود به نوعی سر شان پرده پوشانده می شود که بسیار خطرناکتر است."

آقای مشکور می گوید: در وزارت خانه های دیگر نیز مشکلات جدی در بخش قرارداد ها وجود داشته و اگر به گفته وی بگونه جدی بررسی صورت گیرد بدون شک جامعه جهانی نیز مطمئن شده و تعهدات اش را با افغانستان عملی خواهد کرد.

پیش از این اشرف غنی رییس جمهور افغانستان نیز در نشست های در داخل و بیرون از کشور بر مبارزه با فساد تأکید کرده و گفته است که این پدیده را از ادارات دولتی این کشور ریشه کن خواهد کرد.

ذکیه حکیمی

XS
SM
MD
LG