لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۲

سه زن بطور مرموز در هرات به قتل رسیدند


مسوولان در شفاخانه حوزه وی هرات می گویند: در جریان بیست و چهار ساعت گذشته اجساد سه زن از سوی نیروهای امنیتی به این شفاخانه انتقال داده شده است.

با آنکه نهاد های حمایت از حقوق زنان همواره ادعا می کنند که تلاش های زیادی را بخاطر کاهش خشونت ها علیه زنان در افغانستان انجام داده اند، با آنهم زنان در ولایت هرات در غرب افغانستان همواره قربانی خشونت های خانواده گی می شوند.

محمد رفیق شیرزی مسوول مطبوعاتی شفاخانه حوزه وی هرات می گوید: نیرو های امنیتی اجساد سه زن را به سرد خانه شفاخانه انتقال داده اند.

آقای شیرزی گفت: این زنان به وسیله ضربات چاقو به قتل رسیده اند و اجساد شان بخاطر تشخیص بیشتر به بخش طب عدلی سپرده شده است.

محبوبه جمشیدی رئیس امور زنان هرات از افزایش خشونت ها علیه زنان نسبت به سال گذشته در این ولایت سخن می زند.

خانم جمشیدی خشونت علیه زنان در این ولایت را بسیار نگران کننده خواند و از مقامات امنیتی و کشفی خواست تا عاملان این قضایا را بازداشت و طبق قانون مجازات کنند.

یکی از مسوولان پولیس که نخواست هویتش فاش گردد به رادیو آزادی گفت که نیروهای امنیتی چهار تن را در ارتباط به این قضیه بازداشت کرده و تحقیقات از نزد آنان ادامه دارد.

از سوی هم سید عبدالقادر رحیمی رئیس دفتر ساحوی کمیسیون مستقل حقوق بشر در هرات عدم تطبیق قانون بالای مجرمین را از بزرگترین دلایل خشونت های موجود علیه زنان در این ولایت دانست.

با این حال مسوولان در ریاست څارنوالی استیناف ولایت هرات از افزایش آمار قتل زنان در سال جاری نسبت به سال گذشته سخن می زنند.

ماری میهن یار مسوول بخش څارنوالی منع خشونت علیه زنان می گوید: در سه ماه اول سال گذشته قتل چهار زن در این نهاد ثبت شده بود در حالیکه این آمار از آغاز سال جاری تاکنون به یازده تن رسیده است.

هرات یکی از ولایاتیست که نسبت به سایر ولایات این کشور بیشترین آمار خشونت علیه زنان را به خود اختصاص داده است.

زنان در این ولایت بخاطر آنچه خشونت های خانواده گی بالای آنان خوانده می شود دست به خودسوزی می زنند اما مسوولان در شفاخانه حوزه وی هرات می گویند: در چند سال اخیر آمار خودسوزی ها در این ولایت کاهش چشمگیری داشته است.

با آنکه گفته شده است که آمار خودسوزی زنان در این ولایت کاهش یافته است، اما در این اواخر زنان به دلایل نامعلوم به قتل می رسند، موضوعی که تاکنون به صورت واضح به آن پاسخ گفته نشده است.

شاه پور صابر، هرات

XS
SM
MD
LG