لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۶

روسیه، پاکستان را در مبارزه با تروریزم و قاچاق مواد مخدر کمک میکند


روسیه علاقمند است تا پاکستان را در بخش های مبارزه با تروریزم و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر از کشور همسایه افغانستان کمک کند.

اناتولی آنتونوف معاون وزیر خارجه روسیه این مساله را در دیدار با راحیل شریف لوی درستیز قوای مسلح پاکستان گفته است.

بر اساس گزارش ایترتاس خبرگزاری روسیه، در این دیدار که دیروز صورت گرفت اناتولی آنتونوف گفته است، روابط سازنده میان مسکو و اسلام آباد یک عامل مهم برای تامین امنیت و تقویت منطقه است.

از سوی دیگر دفتر مطبوعاتی اردوی پاکستان طی اعلامیه که در ارتباط به سفر راحیل شریف لوی درستیز این کشور به روسیه نشر کرده می گوید، راحیل شریف در ملاقات با همتای روسی اش اولگ سالیوکف روی راه های چگونگی مبارزه با تروریزم و همچنان سهم مشترک دو کشور در تامین صلح و ثبات در منطقه بحث کرده است.

در اعلامیه اردوی پاکستان آمده که لوی درستیز روسیه تاکید کرده که اسلام آباد باید در مبارزه علیه جنگجویان افغان کمک شود.

طلعت مسعود تحلیلگر امور نظامی پاکستان می گوید، روابط میان مسکو و اسلام آباد نسبت به گذشته بهتر شده و هر دو کشور درک کرده اند که بهبود روابط به نفع شان است.

وی می افزاید که قاچاق مواد مخدر افغانستان با استفاده از راه پاکستان، روسیه را در سالهای اخیر متضرر ساخته است:

" قاچاق مواد مخدر روسیه را در سال های اخیر خیلی متضرر ساخته و تعداد معتادان در این کشور نیز افزایش یافته است. پاکستان نیز با همین وضعیت دچار است و پاکستان یک راه آسان برای انتقال مواد مخدر افغانستان نه تنها به روسیه بلکه به تمام جهان است. با مبارزه مشترک، مسکو و اسلام آباد تا حدی زیاد میتوانند جلو قاچاق مواد مخدر را بگیرند. "

طلعت مسعود همچنان در مورد اینکه روسیه علاقمندی اشرا در بخش مبارزه علیه تروریزم با پاکستان نشان داده است، می گوید:

" در مساله مبارزه با تروریزم، پاکستان در این اواخر با راه اندازی عملیات های نظامی آنعده از گروه های مستقر در مناطق قبایلی را هدف قرار داده که یک زمان در جنگ علیه روسیه سهم داشتند اگر روابط میان روسیه و پاکستان بیشتر نزدیک شود ممکن نتایج موثرتر داشته باشد. "

از سوی دیگر رسانه های پاکستانی به نقل از یک منبع نظامی این کشور که نخواسته نامش گرفته شود خبر داده اند که مسوده فروش طیاره های جنگی ( ام آی 35) روسی به پاکستان نیز با مقامات پاکستانی شریک ساخته شده است.

همچنان گفته می شود که قرار است روسیه و پاکستان برای تقویت ارتباطات نظامی بین دو کشور تمرینات نظامی مشترک را در آیندهء نزدیک راه اندازی کنند.

XS
SM
MD
LG