لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۴

پاکستان می خواهد، جایداد و املاک افغان های مهاجر را لیلام کند


حکومت مرکزی پاکستان در اجلاس ارزیابی "قومی ايکشن پلان" برنامهء عمل ملی روز چهارشنبه تصمیم گرفت که جایداد های و املاک افغان های مهاجر را در مناطق مختلف این کشور لیلام کند و براساس گزارش های مطبوعات پاکستانی، حکومت مرکزی در این مورد هدایت لازم را به ادارت مربوط نیز داده است تا برای عملی ساختن آن گام ها عملی بردارند.

بعد حملهء تندروان در ماه می سال جاری میلادی بریک مکتب در شهر پشاورکه در اثر آن حدود 150 شاگرد مکتب کشته شدند، حکومت پاکستان برای جلوگیری از تروریزم یک برنامهء بیست ماده ای را به نام " قومی ايکشن پلان" برنامهء عمل ملی تدوین کرده است.

براساس یکی از مواد درج شده در " قومی ايکشن پلان" برنامهء عمل ملی پاکستان باید همهء افغان های مهاجر راجستر شده و غیر راجستر شده در این کشور دوباره نام نویسی شوند.

طبق همین پلان حکومت مرکزی پاکستان به همهء ایالات این کشور امر کرده است تا در مورد افغان های مقیم در این ایالات که املاک و جایداد خریداری کرده اند، اطلاعات تفصیلی ارایه کند.

براساس گزارش های مطبوعات پاکستان، در گام نخست مقامات ایالتی پنجاب باید در مورد آن 1100 افغان مهاجر که درمناطق مختلف این ایالت به نام های خودشان جادیداد خریداری کرده اند، تفصیلات ارایه کند.

مقامات سفارت افغانستان در پاکستان می گویند، این مساله را با مقامات پاکستانی مطرح کرده، اما تا هنوز پاسخ دریافت نکرده اند.

مصری خان مهمند رییس عمومی مهاجرین افغان درسفارت افغانستان در اسلام آباد با اشاره به این موضوع در صحبت با رادیو آزادی گفت:

"من هم این خبر ها را مطالعه کرده ام. تمام روز این مساله را با مقامات پاکستانی شریک ساختم، اما موفق نشده ام با مراجع مسوول ملاقات و صحبت کرده در این مورد معلومات دقیق بخواهم. همچنان این موضوع را با مقامات وزارت مهاجرین نیز مطرح کرده ام."

کمشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده گان (UNHCR) می گوید، افغانستان با داشتن 2.6 ملیون مهاجر بعد از سوریه مقام دوم را در جهان دارد.

پاکستان از حدود 1.5 ملیون مهاجر افغان میزبانی می کند.

براساس تفاهم سه جانبه بین افغانستان، پاکستان و سازمان ملل متحد اسناد اقامت افغان های مهاجر در پاکستان الی اخیر سال جاری میلادی تمدید شده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:25 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG