لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۱

وزیر دفاع امریکا: متحدین باید تدابیر دو جانبه را با روسیه در پیش گیرند


اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا
اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا

وزیر دفاع امریکا می گوید، ایالات متحده و متحدین اش نخواهند گذاشت که روسیه آنها را دوباره به گذشته بکشاند.

اشتون کارتر در حالی این مساله را بیان کرد که مسکو به تلاش ایجاد دوباره یک ساحهء تحت نفوذ مشابهء دوران شوروی سابق متهم است.

وزیر دفاع امریکا که در برلین سخنرانی می کرد گفت:

" اشتباه نکنید، ما از متحدین خود، از نظم جهانی که بر اساس قوانین استوار است و از آیندهء مثبتی که این قوانین در بر خواهد داشت، دفاع خواهیم کرد. "

قبل از این اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا که در راه سفر به اروپا امروز با خبرنگاران صحبت می کرد، گفت، متحدین باید تدابیر دو جانبه را با روسیه در پیش گیرند، یعنی در برخی مسایل با این کشور مشترکاً کار کنند و در عین زمان باید در جلوگیری و پاسخ به تهاجم مسکو در حال مقابله باشند.

اشتون کارتر که برای اولین بار پس از اینکه به حیث وزیر دفاع امریکا تعیین شد، در این هفته در اجلاس وزرای دفاع ناتو شرکت می کند، گفت که او می خواهد تدابیر متعادل را مطرح کند که شامل تقویت توانایی نظامی اروپا برای جلوگیری از اقدامات نظامی روسیه باشد.

وزیر دفاع امریکا گفت، همزمان با این متحدین در مبارزه با تروریزم و رسیدن به موافقتنامه اتمی با ایران، نیاز به همکاری مسکو دارند.

سفر آقای کارتر به اروپا در حالی صورت می گیرد که اتحادیه اروپا به خاطر وضع فشار بر مسکو روی بحران در شرق اوکرایین تعزیرات اقتصادی علیه روسیه را تا ماه جنوری سال آینده تمدید کرد.

این تصمیم اتحادیه اروپا به دنبال اعلان پوتین اتخاذ می شود که گویا او 40 راکت جدید قاره پیمای بالستیک می سازد که قابلیت دفع هرگونه راکت را دارد.

اظهاراتی ولادیمیر پوتین در باره این راکت ها در برابر قدرت نمایی هسته یی ینس ستولتنبیرگ منشی عمومی ناتو بود که اشتون کارتر آن را رفتار نامناسب خوانده است.

وزیر دفاع امریکا به دنبال سخنرانی در برلین به ایستونیا سفر خواهد کرد و در نهایت در اجلاس وزرای دفاع ناتو اشتراک می کند. این جلسه به روز های چهارشنبه و پنجشنبه در بروکسل برگزاری می شود.

مقامات می گویند، آقای کارتر پلان دارد که وزاری دفاع کشورهای عضو ناتو را تشویق کند، تا برای مبارزه با تهدید های که اروپا به آن مواجه است، کار نمایند.

آقای کارتر همچنان قصد دارد تا با همتایانش در باره پیشنهاد ایالات متحده برای اعزام عساکر، تانک، ماشین های محاربوی و تجهیزات نظامی به کشور های اروپای شرقی گفتگو کند.

XS
SM
MD
LG