لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۹

" اپارتمان های شهرک خواجه رواش، تحویل داده نشده است"


اعتراض کننده گان می گویند، با آنکه دو سال از وعده حکومت برای تحویل دهی آپارتمان ها به صاحبان آن در شهرک خواجه رواش می گذرد، اما تااکنون این کار انجام نشده است.

معترضین که تعداد شان به ده ها تن می رسید، روز پنجشنبه در یک گردهمایی شکایت کردند که با روی کار آمدن حکومت وحدت ملی کار اپارتمان ها متوقف شده و هیچ توجهی به مشکل آنان نشده است.

عین الدین بیک و توریالی دو تن از اعتراض کننده ها:

" شما جمع از مردم معترضین را که در اینجا می بینید در این جا آپارتمان دارند، به مدت چهار سال است که پول اقساط شان را به صورت منظم به حکومت تحویل داده اند ولی متاسفانه که اپارتمان برایشان تحویل داده نشده و کار کاملاً متوقف است. "

" باید دو سال قبل این اپارتمان ها به مردم توزیع میشد، فعلاً کسانی هستند که در خانه های کرایی زنده گی می کنند، پول را قرض کردند، زمین خود را فروخته اند بسیار مردم به مشکلات مواجع است. "

آنان همچنان با پخش اعلامیه از حکومت خواستند تا اپارتمان های شان را هرچه زود تر به آنان تسلیم داده و کار متوقف شده آپارتمان سازی را دوباره آغاز نماید.

این سروصدا ها در حالی بلند شده که رئیس جمهور افغانستان وظایف شش مقام وزارت امور شهرسازی را دراوایل ماه گذشته به اتهام فساد اداری به حالت تعلیق در آورد.

ریاست جمهوری افغانستان به لوی څارنوالی وظیفه سپرد تا در مورد این افراد تحقیقات همه جانبه را انجام داده و آنان را ممنوع الخروج اعلام نماید.

دراین حال، اعتراض کننده گان در شهرک خواجه رواش می گویندکه هیچ دلیل مبنی بر توقف کار و توزیع آپارتمان ها برای شان قابل قبول نیست.

ازسوی هم نوین احمد سرپرست پروژه شهرک خواجه رواش به نماینده گی از وزارت شهرسازی علت تاخیردرکار پروژه یاد شده را تغییر در پروسه اداری می داند:

" وزیر صاحب و رییس صاحب جمهور وقتی که حالا به مشکل مسکن متوجه شده اند گفتند که برای تمام پروژه های شهرسازی یک دفتر مرکزی ایجاد شود کسانیکه تقاضای اپارتمان دارند از یک مرجع آپارتمان خریداری کنند همین که کار به سکتگی مواجه شد پروسه اداری شکل اش تغییر خورد فازاول همین پروژه وعده سقی است که تا دهم اسد به مردم داده می شود. "

آقای نوین می گوید کار پروژه 95 درصد تکمیل شده و تنها پنج درصد پروسه تسلیم دهی آن به مردم باقی مانده که کار توزیع اپارتمان ها در ماه های بعدی نیز سلسله وار ادامه خواهد یافت.

شهرک خواجه رواش که از سوی وزارت شهرسازی مدیریت می گردد دارای 76 بلاک بوده و اپارتمان های آن به گونه اقساط به متقاضیان توزیع می گردد.

هرچند مسوولان این شهرک تاکید می کنند که کار توزیع پروژه تا یک ماه آینده رسماً آغاز می گردد، اما اعتراض کننده گان انتفاد دارند که این گونه وعده های غیر عملی را چندین بار شنیده اند.

اینکه این مشکل چگونه حل خواهد شد، مساله ایست که با گذشت زمان روشن می شود.

XS
SM
MD
LG