لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۲۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۴

آرمان ملی: آیا اشرف غنی نظام را سقوط خواهد داد؟


شماری از روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتر در باره ناامنی ها در افغانستان و بازی پاکستان در این ارتباط تمرکز کرده و مطالبی را به نشر رسانیده اند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در یک مطلب تحلیلی پرسیده که آیا اشرف غنی نظام را سقوط خواهد داد؟

در مطلب آمده که اشرف غنی به عنوان سرقوماندان اعلی قوای مسلح افغانستان در بعضی موارد بی غوری کرده و بعضاً تمام صلاحیت را به خودش اختصاص می دهد.

مقاله نویس گفته است که رییس جمهور و یک تعداد از مقامات دیگر دولتی به این دل خوش می کنند که دیدار و ملاقات های شان از طریق رسانه ها به نشر برسد.

چراغ

روزنامه چراغ در سرمقاله اش نوشته که آیا باز هم اتهام بندی افغانستان و پاکستان به یکدیگر آغاز می شود؟

در سرمقاله آمده که رییس جمهور اشرف غنی در روابط با پاکستان سکوت ستراتیژیک اختیار کرده، اما تا حالا کدام نتیجه همکاری خوب از جانب پاکستان دیده نشده است.

سرمقاله نویس نوشته است، پس از مسوول شناخته شدن پاکستان در حمله بالای شورای ملی افغانستان روشن شد که باز هم سیالی اتهام وارد کردن ها میان دو کشور بالای یکدیگر آغاز شده است.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در مطلبِ تحلیلی نوشته که در پروسه صلح افغانستان، معامله پاکستان!

در مطلب آمده که جنگ نا تعریف شده و مغلق در افغانستان بالای پروسه صلح این کشور سایه افگنده است.

مقاله نویس همچنان گفته که پاکستان هنوز هم در امتداد خط دیورند به طالبان مخفی گاه و سهولت های آموزش و تمویل را فراهم می کند.

به باور مقاله نویس، پاکستان با این کارش می خواهد که افغانستان خط دیورند را به رسمیت بشناسد و افغانها از حمایت بلوچ های آزادی خواه، دست بردارند.

ویسا

روزنامه ویسا به نقل از مسوولان امنیتی پاکستان نوشته که آنها مطابق به خواست خود حکومت افغانستان در انگور اده ولسوالی برمل پکتیکا دروازه اعمار می کنند.

در مطلب همچنان به نقل از والی پکتیکا گفته شده که پاکستان در امتداد خط دیورند به همین منظور حتی وسایط زرهی را جابجا کرده است.

در مطلب به نقل از مسوولان وزارت داخله و دفاع افغانستان هم آمده که آنها نیز اقدامات لازم را در برابر این کار پاکستان، انجام داده اند.

جمشیدحبیب زاده

XS
SM
MD
LG