لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۷

مردم هرات از افزایش نرخ مواد اولیه و میوه های عید شکایت دارند


با نزدیک شدن روزهای عید میوه های خشک در گوشه و کنار شهر هرات بیشتر شده است ولی خریداران شکایت دارند که قیمت مواد خوراکی و میوه های عیدی بالا رفته است.

آنان می گویند: مسوولان ریاست شاروالی هرات هیچ کنترول در قیمت مواد خوراکی ندارند اما شاروال هرات می گوید: شورای وزیران افغانستان صلاحیت کنترول بازار را از آنان گرفته است.

هر قدر که با روزهای عید نزدیکتر می شویم، بازار هرات چهره دیگری به خود می گیرد. میوه های رنگارنگ خشک از حالا پیام عیدی می دهد.

فروشنده گان با پهن کردن میوه های مختلف عیدی روی بساط های شان تلاش دارند تا توجه خریداران را به سوی خود بکشانند.

اما در آنطرف خریداران به هر سو می بینند و کمتر توان خریداری میوه جات خشک عیدی را دارند.

این افراد شکایت دارند که با نزدیک شدن روزهای عید قیمت مواد خوراکی بالا رفته و همچنان ریاست شاروالی را متهم به بی پروایی در این مورد می کنند.

در این روزها بازار نخود بریزها نسبت به شماری دیگر از اصناف داغ تر به نظر می رسد با آنهم این افراد هم از افزایش قیمت مواد خوراکی و میوه جات خشک در مارکیت هرات انتقاد می کنند.

عبدالمجید حمیدی یکی از این نخود بریزها است او می گوید: با نزدیک شدن روزهای عید ایران قیمت میوه جات خشک را بالا می برد و سپس به مارکیت هرات وارد می کند.

از این رو غلام غوث نیکبین سرپرست ریاست شاروالی ولایت هرات می گوید: شورای وزیران افغانستان صلاحیت صدور نرخنامه ها را از آنان گرفته است.

آقای نیکبین می گوید: با آنهم کارمندان این اداره تلاش دارند تا کار قصابان، نانوایان و تیل فروشان را در کنترول خود داشته باشند.

افزایش قیمت مواد خوراکی و میوه جات عیدی در نزدیک ایام عید در بازار های افغانستان تازه گی ندارد، اما نبود یک نرخنامه ثابت از سوی مدیریت تفتیش ریاست شاروالی انتقادات تند باشنده گان ولایت هرات را برانگیخته است.

شاه پورصابر، هرات

XS
SM
MD
LG