لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۸

رحیمی: میزان جرایم در کابل نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است


با آنکه در جریان سال جاری برخی رویداد های جنایی در کابل انتقاداتی را متوجه پولیس ساخته، اما مسوولان امنیتی از کاهش سطح جرایم حرف می زنند.

عبدالرحمان رحیمی قومندان امنیه کابل روز دوشنبه به رادیو آزادی گفت: میزان جرایم در چهار ماه اول سال 1394 در مقایسه به زمان مشابه در سال های گذشته، 38 درصد کاهش یافته است:

" در سال گذشته نظر به سالروان 38 درصد جرایم کاهش یافته، پولیس کابل توانایی این را دارد تا نگذارد جرایم افرایش یابد."

آقای رحیمی عوامل اساسی جرایم در کابل را تراکم نفوس، بی کاری جوانان و خانه های بی نقشه عنوان می کند.

وی همچنان ادعای برخی از اعضای ولسی جرگه را رد کرد که گویا در یک ماه گذشته بیش از شصت اختطاف در کابل رخ داده است.

عبدالرحمان رحیمی قومندان امنیه کابل گفت: در این مدت یازده حادثه اختطاف نزد آنها ثبت شده که به هفت مورد آن رسیده گی صورت گرفته است.

این در حالیست که اعضای ولسی جرگه در جلسه روز دوشنبه بخاطر افزایش جرایم جنایی در کابل ابراز نگرانی کرد.

ظاهر قدیر معاون اول این جرگه از قوماندان امنیه کابل خواست تا در باره کشته شدن یک طفل سه ساله در کابل به آنها وضاحت بدهد.

به تازه گی چند اختطاف کننده یک طفل سه ساله را از منطقه مربوط به حوزه هشتم امنیتیکابل اختطاف و پس از تجاوز، وی را با بی رحمی به قتل رساندند.

قومندانی امنیه کابل می گوید که در رابطه به این قضیه، دو فرد را بازداشت نموده است.

در این حال میرزا محمد یارمند یکی از آگاهان امنیتی می گوید که در مقایسه با سال های گذشته سطح جرایم جنایی در کابل کاهش یافته، اما وی انتقاد دارد که در حملات تروریستی کدام تغییری به میان نیامده است.

"تدابیری را که پولیس افغانستان و ادارات امنیتی دارد اتخاذ کرده این تدابیر در کاهش جرایم نقش بسزای خود را دارد، یعنی ما جرایم تروریستی که از آن سوی سرحد استقامت دهی می شود منفی از آن جرایم قتل، سرقت های مسلحانه اختطاف و غیره جرایم فعلاً کم است."

آقای یارمند با آنکه کاهش جرایم جنایی در کابل را تایید می کند، اما از مسوولان امنیتی می خواهد تا برای جلوگیری از آن، تدابیر جدی تری را روی دست گیرد.

وی هم چنان بر نقش مردم در همکاری با پولیس بخاطر کاهش جرایم جنایی در کابل تاکید می ورزد.

آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG