لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۳

اشرف غنی: دومین دور گفتگوهای صلح تا 2 یا 3 هفته برگزار خواهد شد


رئیس جمهور محمد اشرف غنی می گوید، دومین دور گفتگو های صلح با مخالفان مسلح، تا دو یا سه هفته آینده برگزار خواهد شد.

آقای غنی در سفر اش به ولایت خوست گفت که در گفتگو های صلح پیشرفت داشته اند و این مذاکرات ادامه خواهند یافت:

" چهارده سال تلاش شد تا گفتگو کنیم و حالا کامیاب شدیم. اولین گام در این راستا برداشته شد و در پانزده روز تا سه هفته دیگر ملاقات دوم با طالبان صورت خواهد گرفت. "

رییس جمهور غنی که به هدف غمشریکی با بازمانده گان قربانیان حمله انتحاری اخیر در ولایت خوست با برخی از مقامات حکومتی به آن ولایت سفر کرده است افزود که گفتگو های صلح در اولویت کاری حکومت وحدت ملی قرار دارد و در این عرصه با دقت کار صورت می گیرد تا گفتگو های صلح با طالبان افغان به یک روند کامل افغانی مبدل شود:

" ما سه هدف داشتیم. اول چطور این ملاقات را به یک پروسه مبدل کنیم. دوم ایجاد یک فهرست موضوعات را بدست آوریم حتی اگر مخالفت های سیاسی هم باشد. طالبان افغان اند خارجی نیستند و هر مشکل که دارند باید روی کاغد نوشته شود. سوم: افغانستان آرامش میخواهد و در زمینه همکاری همه کشور ها را خواسته ایم. "

به گفتهء رییس جمهور افغانستان، روی ایجاد یک فهرست کامل پیشنهادات دو طرف کار جریان داشته و همچنان تلاش ها برای حل مسایل مورد اختلاف جریان دارد.

رییس جمهور اشرف غنی از سران قوم،علمای دین و فعالان جامعه مدنی خواست تا زمینه را برای پیشبرد گفتگو های صلح میان حکومت و طالبان مسلح فراهم سازند.

وی همچنان گفت، مردم افغانستان حق دارند که در صلح و آرامش زندگی کنند.

XS
SM
MD
LG