لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۶

شرکت هوایی آریانا: مکتوب ارسال شده به شورای امنیت ملی جعلی است


در حالیکه مسوولان د آریانا افغان هوایی شرکت مکتوب ارسال شده به شورای امنیت ملی را جعلی می خواند می گوید که در حقیقت این مکتوب به آن شورا فرستاده نشده است.

محمد عمر مستور رییس اداری د آریانا افغان هوایی شرکت در یک مصاحبه به رادیو آزادی گفت که این مکتوب از سوی شماری از افراد مغرض به هدف مخشوش ساختن اذهان مردم به رسانه ها ارسال شده است:

" این مکتوب اصلاً کمکتوب واقعی نیست، مکتوب جعل و تزویر است که عده از عناصر فرصت طلب غرض آلود این مکتوب را ترتیب کرده اند و این مکتوب به شورای امنیت به هیچ صورت نرفته، صرف کاپی آنرا برای مخشوش ساختن اذهان عامه در اختیار رسانه ها و شما مانده اند. "

در این مکتوب ذکر شده که یکی از طیاره های چارتر شده د آریانا افغان هوایی شرکت افراد نقاب پوش را از ایران به عراق و سوریه انتقال می دهد.

در این مکتوب از آدرس داوود شریفی رییس جدید د آریانا افغان هوایی شرکت نوشته شده که شماری از افراد برای بدست آوردن منافع شخصی و اهداف شان این قرارداد را با یکی از شرکت های هوایی ایران به امضا رسانیده که از آن این گونه استفاده می شود.

در این مکتوب این عمل به زیان منافع ملی و د آریانا افغان هوایی شرکت خوانده شده و از شورای امنیت ملی تقاضای رهنمایی در این خصوص شده است.

در این مکتوب نام آقای مستور نیز ذکر شده است.

در این مکتوب از طرف آقای شریفی رییس در آریانا افغان هوایی شرکت همچنان نوشته شده که تا کنون شرکت هوایی تابان که قرارداد با آن امضاء شده مقروضیت هایش را نپرداخته است.

اما شماری از اعضای کمیسیون مواصلات و مخابرات ولسی جرگه افغانستان می گویند که این مکتوب به شورای امنیت ملی و همچنان به دارالانشای این جرگه مواصلت ورزیده است.

حاجی علی محمد شهیدی رییس این کمیسیون می گوید که بعد از سپری نمودن رخصتی ها این موضوع به جدیت بررسی خواهد شد:

" دو سه کاپی این مکتوب را ما پیدا کردیم و نزد کمیسیون ما بوده از همین آریانا آمده، اما زمانیکه معاون آریانا را خواستیم وی منکر شد که این هیچ امکان ندارد، یک مکتوب مشابه از شورای امنیت نیز آمده، بعد از رخصتی انشا الله ما این موضوع را به جدیت بررسی می کنیم. "

کارشناسان امور و مردم می گویند که عقد قراردادهای همکاری و تجارتی با شرکت های خارجی مشکل ندارد، در صورتیکه موارد آن قرارداد روشن بوده، از آن استفاده نادرست نشده و به زیان منافع ملی نباشد.

تمیم اخگر

XS
SM
MD
LG