لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۲۲

انیس: گفتگو های صلح باید از یک موضع قوی صورت گیرد


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتری مطالب و تبصره های خود را به انکشافات اخیر در مورد صلح و تاثیرات نا امنی های جاری اختصاص داده اند.

انیس

روزنامه دولتی انیس در سرمقاله اش نوشته که گفتگو های صلح باید از یک موضع قوی صورت بگیرد.

سرمقاله نویس نوشته که حکومت افغانستان و طالبان مسلح در مورد صلح حالا به یک مرحله حساس رسیده اند و سخنانی که مشت را به مشت پاسخ خواهند داد کنار گذاشته شده است.

به باور سرمقاله نویس، حکومت پیشین به رهبری حامد کرزی نیز برای تأمین صلح در کشور تلاش های زیادی را انجام داد اما نتیجه مطلوب بدست نیاورد.

سرمقاله نویس سفارش کرده است که مقامات حکومتی در پروسه صلح باید از احتیاط کار گیرند تا به بی راهه نرفته و کاری را انجام ندهند که جبران آن نا ممکن باشد.

افغانستان

روزنامه افغانستان در مطلبی نوشته که بارک اوباما رییس جمهور امریکا از پروسه صلح در افغانستان حمایت کرده است.

روزنامه به سخنان ویدیویی اخیر رییس جمهور غنی و بارک اوباما اشاره کرده و نوشته است که رییس جمهور ایالات متحده تعهد نموده که مشوره هایش را در خصوص صلح از افغانستان دریغ نخواهد ورزید.

نویسنده مطلب نوشته که رییس جمهور اوباما از تلاش های محمد اشرف غنی در رابطه به تأمین امنیت و همکاری های اقتصادی در منطقه ستایش کرده است.

سرنوشت

روزنامه غیر دولتی سرنوشت سرمقاله اش را به نا امنی های اخیر در کشور و بیجا شدن شماری زیادی از خانواده ها اختصاص داده است.

سرمقاله نویس نوشته که وضعیت امنیتی در افغانستان نگران کننده بوده و خانواده های بیجا شده با مشکلات زیاد دست و پنجه نرم می کنند.

سرمقاله نویس گفته است که در ننگرهار صدها خانواده در نتیجه درگیری میان داعش و طالبان مسلح بیجا شده و همین حالا به علت گرمی زیاد در وضعیت دشواری به سرمی برند.

سر مقاله نویس نوشته که حکومت باید جهت حل این مشکل به تأمین امنیت در کشور توجه کند تا بیجا شده گان بتوانند دوباره به محلات اصلی شان بر گردند.

ویسا

روزنامه غیر دولتی ویسا سرمقاله اش را زیر این عنوان نوشته که "نگرانی ها و پیش گویی ها در رابطه به وضعیت کشور چرا به واقعیت مبدل می شود."

سرمقاله نویس گفته است که پیش بینی این بود که 2015 سال دشواری خواهد بود و طالبان مسلح برخی مناطق را تصرف خواهند کرد.

به باور سرمقاله نویس، حالا دیده می شود که این پیش بینی به واقعیت مبدل گردید.

سرمقاله نویس ویسا نوشته که مقامات فعلی در آینده پاسخگوی خواهند بود و باید با درک وضعیت همین حالا اقدامات لازم را انجام دهند.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG