لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۱۹

رضایی: 10 مخالف مسلح در ولسوالی المار فاریاب کشته شدند


مقام های اردوی ملی مستقر در فاریاب می گویند: در نتیجه عملیات ویژه شبانه نیروهای کوماندو در مربوطات ولسوالی المار ولایت فاریاب، 17 مخالف مسلح دولت کشته و زخمی شدند.

جگرن محمد رضا رضایی سخنگوی لوای اول قول اردوی 209 شاهین در یک تماس تلیفونی از محل رویداد به رادیو آزادی گفت: در نتیجه درگیری 12 ساعته در قریجات میرشادی و نهرین ولسوالی المار به شمول 4 تبعۀ ازبیکستان، 17 تن کشته و زخمی گردیده اند:

"شب گذشته نیروهای کوماندوی ضربتی و قطعه خاص پولیس عملیات ویژه شبانه را در دو روستای مرکزی طالبان از جمله قریۀ میرشاده و نهرین ولسوالی المار به راه انداختند که این عملیات مدت 12 ساعت ادامه پیدا کرد. در نتیجه برخورد مسلحانه که بین نیروهای امنیتی و جنگجویان طالب رخ داد 10 تن کشته شدند و در جمع کشته شده ها 4 هراس افگن خارجی شامل اند و 3 نفر شان هم بازداشت شدند، همچنان 7 نفر شان زخم برداشتند."

آقای رضایی افزود، در جریان این عملیات، به نیروهای دولتی و افراد ملکی هیچ آسیب نرسیده است. وی همچنان علاوه کرد که مقدار سلاح و مهمات دشمن نیز بدست نیروهای افغان افتاده است:

"در مجموع 4 میل سلاح مختلف النوع که شامل 2 میل راکت انداز، 1 میل ماشیندار پیکا و 1 میل کلاشینکوف همراه با 2 عراده موترسایکل، دو عراده موتر نوع سراچه و یک مقدار هنگفت مواد منفجره و ماین های خود ساز به دست نیروهای ما افتاد."

در این حال مقام های محلی ولسوالی المار نیز با اظهار رضایت از راه اندازی عملیات ویژه می گویند: طالبان در این عملیات ضربات سنگین را متحمل شده اند.

محمد صالح صالح سرپرست ولسوالی المار ولایت فاریاب می گوید: همچو عملیات های نظامی در مناطق نا امن المار در آینده ها نیز ادامه خواهد داشت.

"عملیات امروز شان کاملاً موفق بود یکی از موفقیت شان این است که هیچ تلفات ملکی نداشتند و نیرو های ما ضربۀ سنگینی را بر طالبان وارد ساختند و موفقیت عملیات انجام شده را من تایید می کنم. فقط قریه میرشاده هدف نیروها بوده که این قریه را با یک عملیات برق آسا تصرف و پاکسازی نمودند و پس از وارد ساختن ضربه نیروها دوباره به قریۀ نهرین المار قرار گرفتند. این عملیات انشاءالله در آینده ها هم ادامه خواهد داشت."

به گفته مقامات فاریاب، نیروهای امنیتی مستقر درین ولایت وظیفه دارند تا در همۀ مناطق نا امن فاریاب عملیات مشابه را به منظور نابود ساختن شورشیان راه اندازی نمایند. به گفته آنها، همه عملیات ها با حمایت مستقیم قوای هوایی همراه می باشد.

گروه طالبان در رابطه به این رویداد تا حالا ابراز نظر نکرده است.

رحمت الله رها، فاریاب

XS
SM
MD
LG