لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۱

ملک اسحق رهبر لشکر جنگوی پاکستان کشته شد


ملک اسحق رهبر لشکر جنگوی پاکستان
ملک اسحق رهبر لشکر جنگوی پاکستان

صبح امروز در منطقهء مظفرگر ایالات پنجاب پاکستان در جریان تیراندازی با پولیس به شمول ملک اسحق رهبر گروهء غیر قانونی لشکر جنگوی چهارده تن کشته شدند.

سلیم کامران مسوول بخش ضد تروریزم ادارهء پولیس مظفرگر ایالت پنجاب پاکستان با ابراز اینکه در جریان درگیری با پولیس برعلاوهء ملک اسحق رهبر لشکر جنگوی، غلام رسول یک عضو ارشد این گروه نیز کشته شده است، درصحبت با بخش مشال رادیو آزادی گفت:

"ما بر ضد لشکر جنگوی که یک گروهء تروریستی است عملیات می کردیم، ما به شمول ملک اسحق رهبر لشکر جنگوی شش تن را دستگیر کردیم. بعد از تحقیقات آن ها محل اخفای مواد منفجره را نشان دادند. بعد از آنکه ما اسلحه و مواد منفجره را کشف کردیم و زمانیکه آن ها را دوباره انتقال می دادیم، حدود 12 تن از اعضای لشکر جنگوی بر ما حمله کردند تا آن ها را رها سازند که در جریان درگیری 14 تن آنهاکشته و شش تن از پرسونل ما نیز زخمی شدند."

به گفتهء سلیم کامران مسوول بخش ضد تروریزم ادارهء پولیس مظفرگر از ساحهء درگیری مواد منفجره، بمب های دستی، تفنگچه ها، کلاشینکوف ها و مهمات آن بدست آمده است.

به گفتهء مقامات، اجساد کشته شده گان و زخمی ها به شفاخانهء زیلا مظفرگر انتقال یافته اند و وضعیت صحی دو پولیس وخیم خوانده شده است.

بر اساس گزارش خبرنگار بخش مشال رادیو آزادی در پاکستان بعد از این رویداد در ایالات پنجاب تدابیر امنیتی توسط پولیس تشدید یافته است.

ملک اسحق و شش تن دیگر که در جریان این درگیری کشته شدند از سال 2013 تا سال 2015 به قتل های هدفمند و انفجارات در پاکستان متهم بودند.

ملک اسحق حدود 15 سال را قبلاً در زندان سپری کرده بود و لشکر جنگوی تحت ادارهء وی مسوولیت مرگ صدها غیرنظامی عمدتاً از اقلیت شیعه را در پاکستان به عهده گرفته است.

شجاع خانزاده وزیر داخلهء ایالت پنجاب پاکستان در صحبت با آژانس خبری اسوشیتدپرس، ملک اسحق را سمبول "هراس افگنی و تروریزم در پاکستان" خوانده، گفته است:

"ملک اسحق به فعالیت های متعدد تروریستی متهم بود، اما هربار نسبت عدم موجودیت مدارک اثباتیه از زندان آزاد می شد."

ملک اسحاق قبل از ایجاد لشکر جنگوی، در آغازبا یک گروه دیگر غیر قانونی به نام سپاه صحابهء پاکستان ارتباط داشت، اما نسبت بروز برخی اختلافات در سال 1996 میلادی از سپاه صحابه خارج شد و گروه جدید را به نام لشکر جنگوی پاکستان تاسیس کرد.

لشکر جنگوی در 2001 میلادی در دوران زمامداری پرویز مشرف رییس جمهور سابق پاکستان غیر قانونی اعلان شد.

لشکر جنگوی پاکستان در سال 2012 میلادی بعد از حل اختلافات با گروهء غیر قانونی سپاه صحابه دوباره یکجا شد.

در سال 2014 میلادی، ملک اسحاق در لست تروریست های ایالات متحده امریکا قرار گرفت و لشکر جنگوی پاکستان یک گروه تروریستی شناخته شد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:04 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG