لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۴

یک شهر استراتیژیک از کنترول حوثی ها در یمن خارج شد


جنگجویان تحت حمایت ایتلاف نظامی عربها دیروز شهر مهم Zinjibar زنجبار را در جنوب یمن تصرف کردند. در این مورد باشنده گان محل و جنگجویان عرب خبر داده و گفتند که این یک ضربه شدید به شورشیان شیعه حوثی در اینجا می باشد.

زنجبار که مرکز ایالت ابین در ساحل بحیره عرب می باشد یکی از اهداف مهم قوای بشمار می رفت که علیه گروه تحت حمایت ایران در اینجا می جنگند.

بعد از تصرف شهر ساحلی عدن در ماه گذشته این چهارمین شهر مهم می باشد که قوای تحت حمایت ایتلاف به رهبری عربستان سعودی در یمن از دست حوثی ها رها می کنند.

خبر گزاری رسمی امارات متحده عرب دیروز خبر داد که سه سرباز این کشور که در ایتلاف تحت رهبری عربستان سعودی علیه حوثی ها در یمن می جنگیدند، کشته شده اند.

منابع جنگجویان تحت حمایت عربستان سعودی خبر داده که این عساکر در نتیجه انفجار ماین ها که توسط حوثی ها جابجا شده بودند، جان دادند.

در این جنگها به گفته منابع امارات متحده عرب حد اقل دو عسکر دیگر این کشور هم کشته شده اند ولی منابع امارات متحده عرب از دادن جزئیات در این مورد خود داری کرده اند.

عربستان سعودی و ایتلاف دولت های دیگر سنی از ماه مارچ به اینسو با گروه شیعه حوثی در یمن در حال جنگ می باشند تا حکومت فراری یمن را دوباره به قدرت برسانند.

شورشیان حوثی در ماه سپتمبر گذشته پایتخت یمن صنعا را تصرف کردند.

ایتلاف تحت رهبری عربستان سعودی با حملات هوایی، تعلیمات نظامی و ارسال تانکها و اسلحه ثقیل به جنگجویان ضد حوثی در یمن کمک می کند.

جنگجویان یمنی در جنوب این کشور که تحت حمایت کشور های خلیج قرار دارند در جنگ های شدید دیروز علیه حوثی ها در ولایت جنوبی ال دالیا نیز پیشرفت کرده اند.

این جنگجویان بعد از عقب زدن شورشیان حوثی در عدن، قرار گاه خود را در این شهر ساحلی تشکیل کردند.

XS
SM
MD
LG