لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۷

جوانان هرات از خدمات هند در ساخت بند سلما تقدیر کردند


با گذشت هر روز از روند آبگیری بند سلما در ولایت هرات، کشور هندوستان محبوبیت بیشتری در میان مردم هرات پیدا میکند.

شماری از جوانان در ولایت هرات به پاس خدمات حکومت هندوستان در ساختن بند سلما با بیرق های افغانستان و هندوستان در شهر هرات رژه رفتند.

این افراد بیرق دو کشور را از مقابل قنسولگری های ایران و پاکستان عبور داده و به سوی قنسولگری هندوستان انتقال داده اند.

گرچه بعضی از افراد این حرکت را سیاسی می خوانند اما محمد آصف رحیمی والی هرات این موضوع را رد کرده تاکید دارد که این روند تنها به پاس خدمات دولت هندوستان در ساختن بند سلما صورت گرفته است.

امیت کمار میشرا جنرال قنسول هندوستان در ولایت هرات از استقبال مردم هرات ستایش کرد.

آقای میشرا گفت که تکمیل کار بند سلما که در اوسط سال آینده عیسوی انجام می شود میتواند در تقویت روابط دو کشور موثر واقع شود.

از سوی هم سید عظیم کبر زانی برگزار کننده این پروگرام و نماینده مردم هرات در شورای ولایتی می گوید، تکمیل اینگونه پروژه ها در افغانستان آنان را نسبت به آینده روشن افغانستان امیدوار می سازد.

حدود دو هفته قبل روند آبگیری پروژه بند سلما آغاز شد. بدنبال این موضوع باشنده گان ولایت هرات در غرب افغانستان در مقابل ستدیوم ورزشی به رقص و پایکوبی پرداختند.

همچنان سه روز قبل آواز خوانان هرات کنسرت موسیقی محلی را بخاطر پروژه بند سلما در ستدیوم ورزشی این ولایت اجراء کردند.

با تکمیل کار این پروژه بیش از 80000 هکتار زمین آبیاری می شود و همچنان چهل و دو میگاوات برق نیز تولید خواهد شد.

حالا باشنده گان ولایت هرات که از کمبود برق وارداتی کشور های ایران و ترکمنستان سخت شکایت دارند ابراز امیدواری می کنند که با تکمیل کار این پروژه که اواسط سال آینده عیسوی انجام خواهد مشکلات برق شان تا حدودی برطرف شود.

با این وجود تنها مردم هرات مدیون خدمات کشور هندوستان در پروژه بند سلما نیستند بلکه جنرال قنسول هندوستان می گوید که وزیر انرژی و آب افغانستان نام بند سلما را به نام بند دوستی افغانستان و هندوستان تغییر داده است.

شاه پور صابر

XS
SM
MD
LG