لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۳

هرات: 10 عضو یک خانواده به شکل مرموز جان دادند


مقامات پولیس در هرات میگویند: 10 عضو یک خانواده به شمول چهار زن و سه طفل در مرکز شهر جان داده اند.

ظاهراً معلوم میشود که این افراد در جریان آتش سوزی منزل مسکونی شان کشته شده اند اما مسوولان درشفاخانه حوزه وی هرات میگویند این افراد توسط ضربات کارد و فیر مرمی جان داده سپس به آتش کشیده شدند.

حالا همسایگان و اقارب افراد کشته شده سرگردان این رویداد مرموز هستند و هرکدام شان دید گاه های متفاوت را بیان میکنند.

نیروهای امنیتی ازجمله جنرال عبدالمجید روزی قوماندان امنیه هرات به محل حادثه رفته است.

آقای روزی پافشاری دارد تازمانیکه جزئیات این موضوع را بررسی نکند با خبرنگاران صحبت نخواهند کرد.

خبرنگاررادیو آزادی در هرات که به محل رویداد رفته تا جزئیات این قضیه را از عبدالمجید روزی دریافت کند اما با پرخاشگری قوماندان امنیه روبروشده است.

قوماندان امنیه هرات به سربازان دستور داده است تا وسایل ضبط صدای خبرنگار آزادی را بگیرند و او را از محل حاثه بیرون کردند.

گرچه شماری از خبرنگاران به روشنایی بیشتر این قضیه به دفتر آقای روزی رفته اند ولی آقای روزی همچنان به توهین های خود به خبرنگاران در دفتر کارش ادامه داد.

فاروق فیضی معاون خانه خبرنگاران و گزارشگر تلویزیون آشنای صدای امریکا در هرات گفت:

"زمانیکه ما بخاطر تحویل گیری وسایل خبرنگار رادیو آزادی به دفتر قوماندان امنیه هرات رفتیم متأسفانه با برخورد بسیار نامناسب و زشت آقای روزی مواجه شدیم . این ادم دقیقاً رفتاری با ما کرد که فکر می کنم حتا مخالفان مسلح دولت چنین برخورد خشنی انجام نمی دهند. تا جاییکه همه ما خبرنگاران را متهم با جاسوسی کشور های همسایه نمود . من از مدت ده سال می شود که کار خبرنگاری می کنم این قسم برخورد نا مناسب را تا حال از هیج مقام دولتی در مقابل خبرنگاران ندیده بودم که متأسفانه امروز از سوی جنرال روزی دیدم ."

با آنکه باشنده گان محل و مقامات امنیتی تاکید میکنند که این رویداد ناشی از یک آتش سوزی بوده است اما مسوولان درشفاخانه حوزه وی هرات میگویند ضربات کارد و فیر مرمی بالای افراد کشته شده مشاهده میشود.

محمد رفیق شیرزی مسوول مطبوعاتی شفاخانه حوزه وی هرات گفت، به اساس نتایج تحقیقات طب عدلی این افراد به وسیله فیر مرمی و ضربات کارد جان داده اند و سپس به آتش کشیده شدند.

این رویداد در نزدیک حوزه نهم امنیتی پولیس رخ داده است اما قوماندان امنیه گفته است که مسوول این حوزه را از وظیفه اش برطرف خواهد کرد.

عبدالمجید روزی قوماندان امنیه هرات همچنان گفته است که سه تن را به اتهام این قضیه بازداشت کرده است.

حالا اجساد افراد کشته شده در شفاخانه حوزه وی هرات قراردارد اما معلوم نیست که نیروهای امنیتی خواهند توانست دلایل که منجربه این رویداد شده است را بشکافد یا اینکه این قضیه مانند قضایای دیگر از این دست بسته خواهند ماند و مقامات پولیس مردم را به مانند قضایای دیگر به انتظار تحقیقات بیشترشان خواهند گذاشت.

شاه پور صابر

XS
SM
MD
LG