لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۱۷

علمای غور از نیروهای امنیتی افغان، اعلام حمایت کردند


علمای دین در ولایت غور در یک نشست عمومی حمایت شان را از نیروهای امنیتی کشور اعلام کردند و تاکید داشتند که افغانستان یک کشور اسلامی بوده و حراست و پاسداری از آن وجیبه دینی هر افغان است.

این نشست که در ریاست ارشاد حج اوقاف این ولایت برگزار شده بود اشتراک کننده ها ضمن تبریکی از روز استقلال افغانستان، علمای دین هر نوع فتوای جهاد علیه افغانستان را یک عمل شخصی و نامشروع خواندند.

مولوی عصمت الله ندیم رئیس شورای علمای غور ضمن تشویق مردم در حمایت از نیروهای امنیتی از فتوای اخیر شورای علمای افغانستان علیه پاکستان حمایت کرد:

" ما علمای دین هر نوع فتوا را مبنی بر روا بودن جهاد در خاک افغانستان را به شدت تقبیح می کنیم و اعلامیه اخیر شورای علمای کابل را حمایت میکنیم. "

از سوی هم مولوی شمس الدین یتیم یکی دیگر از اشتراک کننده های نشت گفت: کسانیکه امروز علیه افغانستان فتوای جهاد صادر میکنند آنها کسانی هستند که میخواهند تا با استفاده از اسلام به نفع شخصی شان کار نمایند.

آقای شمس که از مردم خواست تا وحدت و همدلی شان را حفظ کنند افزود: کشتن مسلمانها جهاد نیست و جهاد از خود قواعد مشخص دارد:

" این جهاد نیست که در افغانستان جریان دارد جهاد از خود قواعد و قانون مشخص دارد هر کس که جهاد میکند باید از مردم افغانستان که علیه متجاوزین جهاد کردند الگو بگیرد، کسانیکه امروز در افغانستان میگویند ما هم جهاد میکنیم جهاد علیه خود آنها روا است. "

از سوی هم جوانان و شهروندان غور نیز از این اقدام شورای علمای این ولایت قدرانی نمودند و تاکید داشتند که حمایت قاطع علمای دین میتواند در یک پارچه ساختن مردم نقش فوق العاده داشته باشد:

" محمد رسولی هستم شهروند ولایت غور ما از این اقدام علمای دین استقبال میکنیم واقعاً این کار آنها به نیروهای امنیتی ما روحیه می بخشد و مردم ما را یک دست میکند. "

" باشنده ولایت غور ما تشکر می کنیم از علمای دین این کاری شان بسیار به نفع مردم است و آرزو داریم که همشه از نیروهای امنیتی ما حمایت کنند. "

یک هفته قبل پس یک حمله انتحاری در منطقه شاه شهید کابل پایتخت افغانستان که در نوع خود بزرگ ترین حمله گفته شده بود شورای علمای کابل فتوای جهاد علیه پاکستان را صادر نمودند.

اما شورای علمای غور که برای اولین بار از فتوای جهاد علیه پاکستان پشتیبانی کردند هم چنان از تمام جناح های درگیر در این ولایت خواستند تا دست از اختلاف و درگیری در بین یک دیگر بردارند و از کشور و مردم خود که یک وجیبه دینی است به گونه مشترک دفاع کنند.

قدیر غفوری

XS
SM
MD
LG