لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۱۹

سیاف: حامیان مخالفین مسلح برضد حکومت از داخل قیام خواهند کرد


عبدالرب رسول سیاف رهبر سابق جهادی
عبدالرب رسول سیاف رهبر سابق جهادی

عبدالرب رسول سیاف رهبر سابق جهادی هشدار می دهد که اگر حکومت حامیان و افراد نفوذی مخالفین مسلح را از صفوف دولت پاکسازی نکند، این افراد در آینده از داخل بر ضد حکومت قیام خواهند کرد.

آقای سیاف روز یکشنبه در مراسم گرامی داشت از چهارمین سالروز کشته شدن برهان الدین ربانی رییس جمهور سابق افغانستان همچنان گفت که رهبری اکثر حملات در کشور، از کابلصورت می گیرد.

وی می گوید که در این باره اسناد به دست دارد و در صورت که حکومت به این مساله توجه نکند، پیامد ناگواری خواهد داشت:

" تا دشمن را در این جا تصفیه نکنیم با خطر های قوی و جدی مواجه خواهیم شد، خدا نخواهد، اگر باز این جنایت کاران به دروازه های کابل رسیدند، یک جنگ از داخل بر ضد تان شروع خواهد شد، همین حالا یک تعداد از جنایت کاران مزدور در داخل شهر آن قدر مسلح هستند که اگر فرصت را هر وقتی مناسب ببینند بر ضد ملت و نظام از همین جا قیام می کنند و اگر باز مراجع حکومتی آدرس های شان را می خواستند، اینها خو می شناسند، من برای شان آدرس هم می دهم."

آقای سیاف پیش از این نیز گفته بود که پیام های ملا محمد عمر رهبر سابق طالبان از وزیر محمد اکبر خان کابل به نشر می رسد.

با آنکه حکومت در باره اظهارات تازه عبدالرب رسول سیاف تبصره نکرده، اما در گذشته رییس اجرائیه حکومت موضوع موجودیت جاسوسان بی گانه در صفوف دولت را تایید کرده است.

استاد سیاف بار دیگر گفته است، آنانیکه بر ضد نیروهای افغان می جنگجند، مزدوران بی گانه استند.

وی داعش را نیز یک گروه غیر اسلامی خواند و بر نیاز مبارزه جدی بر ضد آن تأکید کرد.

حامد کرزی رییس جمهور قبلی افغانستان نیز در محفل گرامی داشت از چهارمین سالروز کشته شدن برهان الدین ربانی، بار دیگر از عملکرد آی اس آیو نظامیان پاکستانی، انتقاد کرد.

آقای کرزی گفت که افغانستان هیچ گونه مشکلی با مردم پاکستان ندارد، اما از استخبارات و نظامیان این کشور شکایت دارند:

" پنجابی ها برادران ما هستند، مسلمان هستند، ما با حکام و آنهایی که از طریق عساکر و استخبارات این کشور، مشکلات را به افغانستان به میان می آورند، معامله می کنیم، با مردم شان کاری نداریم، آنها برادران ما هستند، شکایت ما از آی اس آی و فوج پاکستان است نه از مردم عام پاکستان."

مساله موجودیت حامیان مخالفین مسلح در داخل نظام و تلاش های پاکستان برای بی ثبات سازی افغانستان در حالی به طور جدی مطرح می شود که پس از شکل گیری حکومت وحدت ملی، ناامنی درکشور بیشتر شده است.

تحلیلگران افغان می گویند که حکومت افغانستان باید بخاطر جلوگیری از بد تر شدن اوضاع در کشور هر چه زود تر برای تصفیه افراد نفوذی مخالفین مسلح در صفوف دولت، اقدام کند و اسناد دست داشته اشدر رابطه به حمایت استخبارات پاکستان از جنگجویان را به سازمان ملل متحد و جامعه جهانی ارایه کند.

جمشیدحبیب زاده

XS
SM
MD
LG