لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۴

آیا روسیه درگیر یک جنگ شبیه به افغانستان در سوریه خواهد شد؟


در حالیکه مخالفان مسلح حکومت سوریه در مورد مداخلهء نظامی به روسیه هوشدار داده اند، مقامات امریکایی می گویند، عساکر روسی قبلاً به سوریه رسیده اند.

تعدادی از مخالفان مسلح رژیم بشاراسد حمایت نظامی روسیه را از حکومت سوریه به تهاجم اتحادشوروی سابق بر افغانستان شبیه دانسته در مورد دخیل شدن روسیه به یک جنگ شبیه به جنگ این کشور در افغانستان هوشدار داده اند.

آژانس خبری رویترز با نقل قول از مقامات امریکایی می نویسد که گفته اند، روسیه حضور نظامی اش را در سوریه توسعه می دهد و در حال حاضر طیارات جت روسی، هلیکوپترهای جنگی و قوای توپچی روسی در پایگاه های نظامی سوریه جابجا می شود.

اما برخی گروه های تندرو شورشی مسلح انتظار دارند که مداخلهء نظامی روسیه در سوریه، باعث آن خواهد شد تا کشورهای منطقه و خلیج حمایت شان را از مخالفان مسلح افزایش داده، عربستان سعودی، ترکیه و سایر کشور های خلیج را تشویق خواهد کرد تا مساعدت هایشان را به شورشیان افزایش دهند.

اما روسیه تاکید می کند که حمایت نظامی اش از حکومت بشاراسد به هدف حمایت از مبارزه بر ضد شورشیان گروهء دولت اسلامی (داعش) صورت می گیرد.

این درحالیست که وحید المعلم وزیر خارجهء سوریه در هفتهء گذشته گزارش های را رد کرد که گویا تعدادی از عساکر روسی در جنگ ها با مخالفان حکومت سوریه اشتراک دارند. اما وی گفت:

"اگر به کمک روسیه نیاز باشد، سوریه از تقاضای آن خودداری نخواهد کرد."

دیمتری پسکوف سخنگوی کریملن نیز گفته است که اگر همچو تقاضایی صورت گیرد، مسکو آماده آنست تا به هدف حمایت از حکومت بشاراسد بالای اعزام عساکراین کشور به سوریه غور کند.

اما ایالات متحدهء امریکا هوشدار داده است که مداخلهء نظامی روسیه در سوریه و حمایت نظامی این کشور از رژیم بشاراسد، جنگ جاری در سوریه را تشدید خواهد بخشید.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:01 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG