لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۴

ادعای حضور گروه "اتحاد جهاد اسلامی" در سرحد افغانستان و تاجکستان


نشریهء امریکایی ده لانگ وار ژورنال، در گزارشی نوشته است که گروهی موسوم به اتحاد جهاد اسلامی ادعا دارد که بخش بزرگی از مناطق سرحدی میان افغانستان و تاجکستان را در کنترول خود دارد.

به نوشتهء این نشریه، اتحاد جهاد اسلامی گروهی است که با طالبان و القاعده رابطه دارد.

به گزارش ده لانگ وار جورنال، همین گروه تصاویری را از یک تیم کوچک جنگجویانش نشر کرده که ظاهراً از دریای آمو در ولایت شمالی قندز افغانستان عبور می کنند.

هرچند این ادعای گروه موسوم به اتحاد جهاد اسلامی از سوی کدام منبع مستقل تائید نشده است.

نشریهء ده لانگ وار ژورنال همچنان نوشته است که بخش های عمدهء ولسوالی های امام صاحب و دشت ارچی قندز، ظاهراً در کنترول طالبان است.

نویسندهء این گزارش باور دارد که نا آرامی ها در مناطق سرحدی میان تاجکستان و افغانستان حکومت تاجکستان را مجبور ساخته تا در بارهء جا بجا شدن نیروهای نظامی روسیه درین مناطق غور کند.

نشریهء ده لانگ وار ژورنال همچنان نوشته است که گروه موسوم به اتحاد جهاد اسلامی به رهبر جدید گروه طالبان بیعت کرده و در عملیات تابستانی طالبان سهم برازنده داشته است.

نشریهء انترنتی ویلز آنلاین در گزاشی نوشته است که در شهر کاردیفِ ویلز به پناهجویان افغان، پناه داده می شود.

در آغاز گزاش آمده است که پس از فیصلهء شورای شهری، کشور ویلز تصمیم گرفت که دروازه هایش را به روی پناهجویان افغان و سوریه باز کند.

به گزارش ویلز آنلاین به اساس این برنامه حق اولویت به زنان، کودکان، کسانی که به کمک صحی نیاز دارند و کسانی که شکنجه شده اند، داده می شود.

XS
SM
MD
LG