لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۶

برای 174 خانواده بیجا شده کندز مواد غذایی و غیر غذایی توزیع شد


مسوولان دفتر سازمان ملل متحد در امور پناهنده گان در زون شمال کشور از توزیع مواد اولیه برای 174 فامیل در بلخ خبر می دهند.

فهیم همدرد سخنگوی این کمیشنری در زون شمال افغانستان می گوید که برای دومین بار مواد غذایی و غیر غذایی را برای این خانواده ها توزیع کرده اند.

وی می گوید که این کمک ها شامل مواد غذایی و غیر غذایی می شود که مواد غذایی آن از طرف دفتر(WFP) و مواد غیر غذایی آن از طرف موسسه حمایت از اطفال توزیع توزیع شده است.

به گفته سخنگوی کمیشنری سازمان ملل متحد، بیش از 2 هزار خانواده بیجا شده از اثر نا امنی های کندز به بلخ مسکن گزین شده اند که نیازمند کمک های ضروری می باشند.

آقای همدرد در رابطه به رادیو آزادی گفت:

" شما امروز شاهد این بودید که برای بیش از 170 خانواده برای دومین بار کمک های اولیه خوارکی و غیر خوارکی از سوی دفتر (WFP) و همچنان دفتر حمایت از اطفال صورت گرفت."

محمد داوود یعقوبی مسوول موسسه حمایت از اطفال در ولایت بلخ می گوید که این نهاد در تلاش انجام کمک های بیشتر به آسیب دیده گان جنگ کندز می باشد.

شماری از اعضای خانواده های بیجا شده از اثر نا امنی های کندز می گویند که جنگ و نا امنی های موجود در کندز آنان را شدیداً متضرر ساخته و اکنون در حالت بدی اقتصادی به سر می برند.

این خانواده ها از حکومت وحدت ملی و نهاد های مدد رسان خواهان کمک های نقدی شدند:

" من شوهرم و پسرم را از دست داده ام، برای ما این کمک ها بسنده نیست، دولت باید کمک های عاجل مالی نماید، در قسمت سرپناه باید به ما سرپناه داده شود، هیچ کسی ندارم که به غم من شریک شود."

در حالی کمیشنری سازمان ملل متحد در امور پناهنده گان و دفتر (WFP) برای بیش از 170 خانواده آسیب دیدهجنگ کندز کمک های اولیه توزیع نمودند که هم اکنون در حاجی کمپ مزارشریف بیش از هزار خانواده بیجا شده از اثر جنگ در کندز در حالت بد زندگی می کنند.

مجیب الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG