لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۶

غنی: دشمنان حالا سعی میکنند تا تخم نفاق را در میان اقوام افغانستان بکارند


رییس جمهور اشرف غنی گروگان گیری و قتل افراد ملکی را ضعف دشمنان افغانستان میخواند و میگوید که آنان تلاش دارند تا با همچو اعمال وحدت مردم افغانستان را برهم زنند و در میان شان اختلافات را بیشتر سازند.

آقای غنی شام روز چهارشنبه در یک پیام تلویزیونی گفت که دشمنان مردم افغانستان در جنگ رویا رویی با نیروهای امنیتی افغان شکست خورده اند و حالا سعی میکنند تا تخم نفاق را در میان اقوام افغانستان بکارند.

آقای غني در این مورد گفت:

"این درد مشترک یک ملت است و خنجری است که دشمنان ما میخواهند در قلب وحدت و یکپارچگی ما فرو سازند. حالا تمام تلا شهای آنان برای ایجاد تفرقه و شکاف میان افغان ها متمرکز شده است و به طوری خبیثانه و آگاهانه دست به جنایاتی میزنند که بتوانند شعله‌‎های اختلافات درونی را میان افغان شعله ورتر سازند."

آقای غنی این سخنان را پس از آن مطرح میکند که ده‌ها هزار تن در اعتراض به کشته شدن هفت تن از افراد ملکی در ولایت زابل روز چهارشنبه در شهر کابل دست به تظاهرات زدند.

محمد اشرف غنی تاکید میکند که نیروهای امنیتی افغان از همه امکانات شان برای رهایی گروگانان در چند ماه گذشته استفاده کرد و حتی با کشتن ده‌ها مخالف مسلح دولت ۲۷ تن آنان را نجات دادند.

رییس جمهور میگوید که حادثه گروگان گیری و کشته شدن هفت تن در ولایت زابل آخرین رویداد از این نوع نخواهد بود و در آینده نیز به گفته وی چنین واقعات تکرار خواهد شد.

اما آقای غنی با تاکید بر یکپارچگی میان مردم افغانستان میگوید که برای تامین امنیت شاهراه‎های این کشور از تمام امکانات استفاده خواهد شد.

وی افزود:

"من دستور دادم تا در حد همه امکانات که در دسترس نیروهای امنیتی است جهت تامین امنیت شاهراه‎ها و جلوگیری از تکرار همچو حوادث روی دست گرفته شود و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد."

رییس جمهور غنی و برخی از مقامات دیگری افغان پیش از این نیز گفته اند که دشمنان افغانستان تلاش دارند تا از هر راه ممکن میان اقوام ومردم افغانستان بی اتفاقی ایجاد کنند و از این راه به اهداف شان دست یابند.

اما مقامات افغان همواره تاکید کرده اند که مردم افغانستان متحد بوده و هیچکس نمیتواند وحدت و همبستگی آنان را خدشه دار سازد.

گزارش - نسیم شفق

XS
SM
MD
LG