لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۹

والس: فرانسه با احتمال حملهء کیمیایی و بیولوژیکی مواجه است


مانویل والس صدراعظم فرانسه
مانویل والس صدراعظم فرانسه

صدراعظم فرانسه روز پنجشبنه به اعضای پارلمان این کشور در پاریس هشدار داد که فرانسه با تهدید حملات تروریستی به شمول احتمال استفاده از اسلحهء کیمیایی و بیولوژیکی مواجه است.

در اثر حملات تروریستی به تاریخ سیزدهم نوامبر در پاریس 129 تن کشته و بیش از 350 تن دیگر زخمی شدند.

رییس جمهور فرانسه حالت اضطراری موقت را در این کشور اعلان کرده است.

مانویل والس صدراعظم فرانسه در حالی از تهدید های بیشتر تروریستی صحبت کرده است که پارلمان فرانسه در مورد تمدید وضعیت اضطراری برای سه ماه دیگر در این کشور بحث می کند. ولسی جرگهء فرانسه آن را تصویب کرده است و فردا مجلس سنای این کشور در مورد آن تصمیم خواهد گرفت.

مانویل والس در مورد تهدید های احتمالی تروریستی در فرانسه گفت:

"چیزی که تازه است و عملی می شود، طریقهء حملات است که تغییر می کند. تصورترس آور طراحان حملات مرز ندارد و آن ها از تفنگ، از طریق بریدن سر ها و حملات انتحاری و از همهء طریقه ها استفاده می کنند و این کارها بطور انفرادی و توسط افراد خاص انجام داده می شود و خوب تنظیم شده است. ما باید احتیاط کنیم و باید بدانیم که تهدید حملات با استفاده از اسلحهء بیولوژیکی و کیمیاوی هم موجود است."

مانویل والس صدراعظم فرانسه در مورد تهدید های مشخص تروریستی چیزی نگفته است.

سارونوالان در پاریس گفته اند که عبدالحمید اباعود طراح مظنون به این حملات در جریان عملیات دیروز پولیس فرانسه در شمال این کشورکشته شده است.

در اعلامیه سارونوالان گفته شده است که امروز جسد وی شناسایی شد.

این در حالیست که در بلجیم که در محور تحقیقات در مورد حملات پاریس قرار دارد، پولیس در ارتباط این حملات بر یک منطقهء بروکسل شش بار یورش برده است.

صدراعظم بلجیم در سخنرانی اش به پارلمان فدرالی این کشور به سرکوب تندروان مسلح و اختصاص دادن 427 میلیون دالر اضافی برای مبارزه با تندروان اسلامی، تعهد سپرد.

XS
SM
MD
LG