لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۱۷ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۱۲

قدیر: اگر اسناد را در مورد ادعایم ارایه کنم، حکومت سقوط می کند


ظاهر قدیر معاون اول ولسی جرگه افغانستان
ظاهر قدیر معاون اول ولسی جرگه افغانستان

معاون اول ولسی جرگه بر درست بودن ادعایش در خصوص حمایت برخی حلقات حکومتی از داعش تأکید کرده و هشدار می‌دهد که اگر اسناد در این مورد ارایه کند حکومت با سقوط روبرو خواهد شد.

ظاهر قدیر در جلسه روز چهارشنبه ولسی جرگه با نشان دادن یک سی دی گفت، اگر در این مورد افشاگری کند، این کشور با چالش جدی مواجه می‌شود.

آقای قدیر گفت که برخی ها تحت نام دفاع از حکومت به گونه غیر مستقیم در بی ثباتی کشور سهم دارند.

وی گفت:

" مردم می‌گویند، ظاهر قدیر اسناد ندارد که ارائه کند. ظاهر قدیر تشویش دارد که اگر اسناد ارائه کند حکومت سقوط می‌کند و من سقوط حکومت افغانستان را نمی‌خواهم من ثبات حکومت افغانستان را می‌خواهم."

معاون اول ولسی جرگه بار دیگر تأکید کرد که اسناد دست داشته اش در رابطه به حمایت حلقات حکومتی از داعش را در فرصت مناسب از طریق نماینده‌گان مردم به ارگانهای مربوط خواهد سپرد.

آقای قدیر اخیراً در یکی از جلسات ولسی جرگه گفت که برخی حلقات در شورای امنیت ملی و ارگانهای امنیتی از گروه داعش حمایت می‌کنند.

وی گفته است که اگر این ادعایش را ثابت کرده نتواند از مقام اش کنار خواهد رفت.

حکومت افغانستان بخاطر این ادعای معاون اول ولسی جرگه هئیتی را بکار گماشته است.

اما ظاهر قدیر از تشکیل این هئیت انتقاد کرده و گفت که بر بنیاد قانون، زمانی با این هیئت همکاری خواهد کرد که وظیفه حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی به حالت تعلیق در آورده شود.

در این حال صادقی زاده نیلی یک عضو ولسی جرگه می‌گوید که باید ظاهر قدیر در یک جلسه سری ولسی جرگه اسناد اش در این باره را ارائه کند چون به گفته وی قبل از پیشکش اسناد، با رسانه ها مطرح کردن آن، در سطح ملی و بین‌المللی نگرانی ها را به میان میاورد.

آقای نیلی در خصوص این ادعای ظاهر قدیر به این ضرب المثل مشهور اشاره می‌کند.

وی گفت:

" شاید زیر کاسه نیم کاسه های بوده باشد و دست ها و معامله های باشد. چون در این کشور هیچ چیز را آدم رد کرده نمی‌تواند. اما تقاضا داریم جانبین از خون سردی کار بگیرند وبه گونهء رفتار کنند که نگرانی مردم بیشتر نشود."

تلاش نمودیم در مورد گفته های تازه آقای قدیر دیدگاه مسئولان شورای امنیت ملی را نیز داشته باشیم اما آنان از تبصره در مورد خودداری کردند.

شماری از اعضای ولسی جرگه می‌گوند که چنین اتهامات در شرایط کنونی کشور می‌تواند بسیار زیان آور تمام گردد زیرا به گفته آنان کشور را به سوی بحران سوق خواهد داد.

گزارش: فریبا واحدی

XS
SM
MD
LG