لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۴

مخالفین مسلح می‌خواستند توسط یک طفل والی سرپل را ترور کنند


پولیس سرپل از فرار یک کودک ۱۲ ساله از چنگ مخالفین مسلح دولت خبر می‌دهد. عبدالقیوم باقی زوی قوماندان امنیه سرپل می‌گوید که این کودک محمد نسیم نام دارد و باشنده قریه بغاوی است. وی سه ماه قبل مصروف چراندن مواشی بوده که توسط مخالفین اختطاف و در منطقه شیرم ها توسط پاکستانی ها تحت آموزش اعمال تخریبی بخصوص انتحار قرار داشته است.

قوماندان امنیه سرپل گفت: این کودک روز گذشته موفق به فرار شده و خود را به پولیس تسلیم کرده است.
وی افزود:
"این کودک را که در پهلوی من ایستاده است نسیم جان است از قریه بغاوی مرکز سرپل است که این سه ماه قبل که بالای بز و گوسفند خود بوده طالبان با خود می‌برند و در منطقه شیرم ها که در آنجا به مرکز تعلیمی شان که پاکستانی ها هستند تسلیم می‌دهند و این کودک از سه ماه به این سو برایش تعلیمات انتحاری داده می‌شد و امروز توانسته که از گیر آنها فرار بکند و خود را به پولیس برساند."

قوماندان امنیه سرپل می‌گوید، قرار اطلاعات کشفی در منطقه شیرم‌های مرکز این ولایت مخالفین مسلح دولت به همکاری پاکستانی‌ها مرکز تربیوی تروریستی بخصوص انتحاری را ایجاد کرده‌اند که علاه بر محمد نسیم چندین طفل زیر سن دیگر نیز در آنجا تحت آموزش آنها قرار دارد.

آقای باقی زوی می‌افزاید: نیروهای امنیتی بخصوص ارگان‌های کشفی در خنثی سازی اعمال تروریستی مخالفین مسلح دولت تلاش می‌کنند تا همچو مراکز تربیوی تروریست ها را از بین ببرند.

وی گفت:
" اطلاعات کشفی و اوپراتیفی که ما از طریق ارگان‌های کشفی و امنیتی خود داریم طالبان به همکاری پاکستانی ها مرکز تربیوی انتحاری را جور کرده‌اند و در منطقهء شیرم ها اطفال را مثل نسیم جان اختطاف می‌کنند و آنها را انتحاری جور می‎کنند. نیروهای امنیتی قادر هستند تا جلو هر نوع اعمال تروریستی دشمنان را بگیرند و خنثی بسازند."

محمد نسیم که از چنگ مخالفین فرار نموده وخود را تسلیم پولیس کرده است می‏‌گوید، مدرسین مرکز تربیوی، پاکستانی ها می‌باشند.

وی افزود که با سه طفل دیگر که در بخش انتحار آموزش می‌دیدند، وظیفه داشت که در مقر ولایت رفته و والی این ولایت را هدف قرار دهد.

وی گفت:
"من رمهء خود را میچراندم یکی آمد سلاح داشت و مرا بسته کرد و با موتر سایکل به جای دور برد و به یکجا رفتیم که آنجا سه بچهء خورد مثل من بودند و از سه ماه به این سو بر ما یاد میداد همین پاکستانی که چه رقم فشار بتیم و فدایی بکنیم و مرا گفته بود که به ولایت بروم و خود را فدایی بکنم و والی کشته شود. از سه ماه بدینسو پدر و مادر من خبر ندارند که من در کجا هستم زنده هستم یا مُرده و امروز موتر آنتن تیر می‌شد و خود را به او انداختم و از پیش شان فرار کردم و آمدم به پولیس خود را تسلیم کردم."

این در حالیست که چندی قبل نماینده‌گان مردم سرپل در ولسی جرگه ادعا داشتند که گروهی از ازبیکستانی ها، چیچینی ها و قرغزستانی ها در ولسوالی کوهستانات سرپل مراکز آموزش ماین و تربیه انتحاری دارند که مقامات محلی سرپل این ادعای آنها را رد نموده بودند، اما این بار مسئولان امنیتی سرپل تائید می‌کنند که مرکز تربیوی انتحاری در خود مرکز سرپل یعنی شیرم ها نیز از سوی خارجی ها فعال شده است.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG