لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۴ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۳

توافق ترکیه و اروپا برای جلوگیری از ورود پناهجویان بی تاثیر بوده است


لوگزامبورک که ریاست اتحادیه اروپا را به عهده دارد گزارشی را بروز پنجشنبه نشر کرد که بر اساس آن، روزانه حدود چهار هزار پناهجو از ترکیه به یونان می روند.

با آنکه این ارقام از تعداد که قبلاً گفته شده بود که روزانه پنج تا شش هزار پناهجو با استفاده از همین مسیر به یونان میروند کمتر است، اما اتحادیه اروپا می گوید، توافق که با ترکیه برای جلوگیری از ورود سیل مهاجرین صورت گرفته بود، چندان تاثیر گذار واقع نشده است.

در این گزارش که یک کاپی آن بدسترس آژانس خبری فرانس پرس رسیده آمده است که از یازده مرکز که برای بررسی مهاجرین ایجاد شده بود در حال حاضر تنها دو مرکز فعال می باشد که دو صد پناهجو را از یونان و ایتالیا به کشور های دیگر انتقال داده است، در حالیکه اتحادیه اروپا هدف انتقال یک صد شصت هزار پناهجو را در نظر داشت.

بر اساس سازمان بین المللی مهاجرت یا ( آی او ام ) امسال نزدیک به یک میلیون پناهجو که بیشتر شان از سوریه اند از جنگ فرار کرده و به اروپا آمده اند.

جرمنی که هدف بیشتر پناهجویان برای رسیدن است، ماه گذشته گفت، بنابر مناسب نبودن هوا در بحیرهء مدیترانه ورود سیل پناهجویان به این کشور کاهش یافته است.

قرار است جرمنی و چندین کشور عضو اتحادیه اروپا پیش از برگزاری اجلاس سران این اتحادیه با احمد داود اغلو صدراعظم ترکیه ملاقات کرده و توافق را که در 29م نومبر برای جلوگیری از ورود سیل از پناهجویان صورت گرفته بود مورد بحث قرار دهند.

بر اساس این توافق، رهبران اتحادیه اروپا سه اعشاریه دو ملیارد دالر را به انقره کمک خواهد کرد تا شرایط زندگی را برای حدود دو اعشاریه دو میلیون پناهجو که از سوریه به ترکیه آمده اند، بهبود ببخشد.

ترکیه در بدل این کمک مالی در آنزمان گفته بود که برای محدود ساختن تعداد پناهجویان و مبارزه با قاچاقبران انسان که پناهجویان را در بدل پول از ترکیه به اروپا انتقال میدهند تلاش خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG