لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۴

جنرال غوری: پس از سقوط کندز، ۱۳۴۵ مخالف مسلح کشته شده اند


جنرال محی الدین غوری قوماندان فرقه ۲۰ پامیر در کندز
جنرال محی الدین غوری قوماندان فرقه ۲۰ پامیر در کندز

این رقم کشته‌ شده‌گان مخالفان مسلح حکومت را جنرال محی الدین غوری قوماندان فرقه ۲۰ پامیر مستقر در ولایت کندز در حضور داشت قوماندان عمومی امور پولیس ملی وزارت امور داخله کشور، قوماندان عمومی پولیس امن و نظم عامه وزارت امور داخله، قوماندان زون ۸۰۸ سپین‌زر و قوماندانان ولایت‌های بدخشان، تخار، کندز و بغلان بیان نمود.

بر اساس گفته‌های غوری هم اکنون عملیات‌های نیروهای دولتی در ساحات مختلف کندز ادامه دارد و در نتیجه آن بیش‌تری تجهیزات نظامی طالبان مسلح را از بین بُرده اند.

قوماندان فرقه ۲۰ پامیر اضافه کرد: " عملیات‌های ما ادامه دارد و عملیات طوفان ۱۱ ما فعلاً در ولسوالی دشت ارچی ادامه دارد و شما قبلاً ارچی را دیده بودید که دوکان‌ها بسته بود و فعلاً باز است و فشار دشمن بود و پس از سقوط کندز تلفات دشمن را که ما حساب کردیم ۱۳۴۵ تنِ دشمن در جریان عملیات‌های ما کشته شده اند. "

با این حال لوی پاسوال سالم احساس قوماندان عمومی امور پولیس وزارت امور داخله طی سفر که به هدف باز دید وضعیت امنیتی کندز آمده بود، به رسانه‌ها گفت، که با ایجاد قوماندانی زون سپین‌زر هم اکنون میان نیروهای امنیتی هماهنگی مستحکم بوجود آمد و عملیات‌های که راه اندازی گردیده در آن به طالبان مسلح تلفات سنگین وارد گردیده است.

احساس در ادامه گفت: " با وجود که مدت کم می‌شود زون سپین‌زر در کندز فعالیت خود را آغاز کرده است و تا هنوز کدام عملیات‌های را که این‌ها پلان کرده اند نتیجه خوبی را در پی داشته است و هم‌چنان امروز که پلان‌های عملیاتی آینده این‌ها را ما ارزیابی کردیم در صورت تطبیق شدن آن ما نتایج خوبی را بدست میاریم و مشکلات مردم کندز رفع خواهد شد. "

این‌که چرا عملیات‌های نیروهای مشترک دولتی به هدف سرکوب طالبان مسلح به گونهء مقطعی در ولایت کندز راه اندازی می‌گردد؟ در این مورد زمری پیکان قوماندان عمومی پولیس امن و نظم عامه وزارت امورداخله کشور گفت، که بعد ازین عملیات‌های تصفیو شکل مقطعی نخواهد داشت و به‌گونهء دوام‌دار ادامه میابد.

پیکان بیان نمود: " نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تا امروز در پهلوی این‌که دوباره شهر کندز را و برخی ساحاتی آن را از وجود دشمن پاک کرده اند و تعهد بر این است به عملیات‌ها ادامه می‌دهند و ما باید بالای تعلیم و تربیه نیروهای امنیتی خود بیش‌تر کار بکنیم، ما حداقل ساحاتی را که دوباره تصرف می‌کنیم بتوانیم آنرا را حفظش نمایم. "

از جانبی دیگر شیرعزیز کامه‌وال قوماندان زون ۸۰۸ سپین‌زر به رسانه‌ها گفت، عملیات‌های که از سوی نیروهای دولتی در جریان یک هفته در ساحاتی مختلف کندز صورت گرفته، در نتیجه آن بیش از ۴۰ تنِ مخالفان مسلح کشته شده اند و علاه بر آن ۲۱ عراده رنجر و ۵ عراده هاموی زیری پویش آنان تخریب شده اند که از نزد نیروهای دولتی گرفته بودند.

کامه‌وال می‌افزاید: " ما عملیات تصفیوی راه اندازی می‌کنیم تا که فصل بهار می آید باید ما یک دست آورد بزرگی را داشته باشیم و اعتماد مردم را باید جلب بکنیم و این تبلیغاتی که وجود دارد که طالب دوباره می آید و شهر را سقوط می‌دهند و این فعالیت‌های دشمن را باید خنثی بکنیم و خنثی به این‌که ما باید به عملیات‌های خود سرعت بدهیم تا مردم مطمین شوند. "

قوماندان زون سپین‌زر علاوه کرد، که هم اکنون در برخی نقاط کلیدی شهر کندز قرارگاهای بزرگ نظامی را ایجاد کرده اند، تا مخفی‌گاهای طالبان مسلح را در ساحاتی اطراف این شهر مورد حملات قرار بدهند.

بر اساس معلومات منابع رسمی هنوز هم طالبان مسلح در حومه‌های شهر کندز حضور گسترده دارند، که این مسئله باشندگان این ولایت را نسبت به آینده شان نگران ساخته است، اما مسئولان امنیتی اطمینان می‌دهند که به‌زودی حومه‌های مرکز این ولایت را از موجودیت طالبان مسلح تصفیه و پاکسازی خواهند کرد.

اما در مورد این ادعا مسوولان امنیتی کندز که ۱۳۰۰ تن از طالبان مسلح پس از سقوط شهر کندز کشته شده اند، طالبان مسلح تا هنوز چیزی نگفته اند.

گزارش: اجمل آرین

XS
SM
MD
LG