لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۴

از یک افسر امریکایی به خاطر چاپ عکس اسامه تحقیق می شود


اسامه بن لادن رهبر سابق شبکهء القاعده که در سال 2011 میلادی در پاکستان کشته شد
اسامه بن لادن رهبر سابق شبکهء القاعده که در سال 2011 میلادی در پاکستان کشته شد

ماتیوبیسونت (Matthew Bissonnette) افسر واحد نیروهای خاص بحری ایالات متحدهء امریکاست که در سال 2011 میلادی اسامه بن لادن رهبر سابق شبکهء القاعده را در داخل قلمرو پاکستان در منطقهء ایبت آباد، در نزدیک شهر اسلام آباد پایتخت این کشور از بین برد.

ماتیوبیسونت بعد آن در قضیهء افشای اسناد محرم تحت تحقیق قرار گرفته است که یک کاپی هارددرایف یا حافظهء کمپوتر شخصی اش را در اختیار تحقیق کننده گان قرار داد.

ماتیوبیسونت متهم است که بعد از کشتن اسامه بن لادن یک عکس اورا گرفته است و سپس آن را در کتابی به نام "آن روز آسان نبود" که در مورد رویداد کشته شدن رهبر سابق شبکهء القاعده نوشته شده، چاپ کرده است.

حکومت امریکا هیچگاه تصویر جسد اسامه بن لادن رهبر سابق شبکهء القاعده را نشر نکرد و می گوید که جسد موصوف به بحر انداخته شده است.

رابرت لوسکین (Robert Luskin) یک وکیل مدافع ماتیوبیسونت به آژانس خبری فرانس پرس گفته است، از موکل وی قبلاً نیز تحقیقات صورت گرفته و در ماه اگست سال گذشتهء میلادی این دوسیه بسته شده است.

رابرت لوسکین می گوید، در سال 2014 میلادی با حکومت امریکا یک معامله صورت گرفت که بر اساس آن از ملیون ها دالر عایدات از درک کتاب ماتیوبیسونت یک بخش آن به حکومت ایالات متحده پرداخته شود. اما رابرت لوسکین در صحبت های اخیرش در مورد تصویر اسامه بن لادن و یا هم اینکه در حال حاضر از موکل وی تحقیقات می شود، چیزی نگفته است.

اسامه بن لادی رهبرسابق شبکهء القاعده در ماه می سال 2011 میلادی در داخل خاک پاکستان در منطقهء ایبت آباد که با شهر اسلام آباد فاصلهء چندان ندارد، در نزدیک یک اکادمی نظامی پاکستان در جریان عملیات نیروهای خاص بحری امریکا، کشته شد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:01 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG