لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۲

غور: حمله بر کارمندان تلویزیون طلوع در یک گردهمایی محکوم گردید


خبرنگاران، اعضای جامعه مدنی و شهروندان غور امروز گرد آمده اند تا حمله بر جان خبرنگاران تلویزیون طلوع را که در آن هفت کارمند این رسانه جان های شانرا دست دادند و بیش از بیست غیر نظامی زخم برداشتند محکوم نمایند.

اشتراک کننده های جمعیت هشدار میدهند که هیچ وحشت و حمله ای با آنکه نمیتواند صدای عدالت خواهی و آواز مردم افغانستان را خاموش کند بلکه عامل تحرک بیشتر برا بلند کردن این صداها هم خواهد شد.

آنها با صدای عدالت خواهی شان بر عاملین روی داد ها نفرین میفرستند و تعهد میکنند که هیچ عمل کرد غیر اسلامی و ضدشری صدای شانرا خاموش نخواهد کرد:

" سید معروف سیدی خبرنگار و از شتراک کننده های جمعیت امروز ما ضمن تقبیح این عمل فجیح به مخالفین صلح و دشمن مردم افغانستان میگوئیم که نمیتوانید با چنین جنایات مانع کار ماشوید. "

احمد باشنده غور: " رسانه از مرد است و صدای مردم غریب است مرگ به تروریستان جنایت کار و مرگ بر مزدوران بیگانه ها. "

خدایار واقف مسئول جامعه مدنی غور نیز با محکوم نمودن این روی داد میگوید: حکومت نباید با فرستادن یک پیام تسلیت برای قربانیان این روی داد اکتفا کند.

وی اضافه میکند مسئولیت حکومت است تا از این چنین عمل کردهای ضد انسانی پیش گیری نموده و عاملین قتل خبرنگاران را شناسائی ومورد پیگردی قانون قرار دهد: " ما از حکومت وحدت ملی تقاضا داریم تا به چنین قضیه تنها به پیام تسلیت اکتفا نکند و این کار نیاز به یک برنامه جدی پیش گیرانه دارد و باید جلو این عملکرد ها گرفته شود و عاملین شان دستگیر وبه عدالت سپرده شوند. "

در همین حال محمد حسن حکیمی خبرنگار خبر گزاری پژوک نیز حمله بر خبرنگاران را حمله بر مردم و شهروندان افغانستان میخواند.

آقای حکیمی هشدار میدهد که هیچ گروه نمیتواند با فشارهای و اعمال زشت و ضد بشری شان مانع کاری رسانها و آزادی بیان شود: " ما خبرنگاران غور و مردم این ولایت این حادثه خونین و حمله وحشیانه را به شدت تقبیح میکنیم و صدا میزنیم برای مخالفین مردم و نظام افغانستان که این کارها شما سبب بسیج بیشتر این مردم خواهد شد و سبب نابودی شما خواهد بود و از دولت نیز انتظار داریم تا در برابر این قضیه ها بی توجه نباشد و برای امنیت جان خبرنگاران افغانستان تدابیر شدی تری را اتخاذ کند. "

هرچند خبرنگاران در چند سال اخیر از قشر متضرر در کشور به حساب میروند که همواره از عدم رسیده گی به عاملین قتل و خشونت علیه آنها انتقاد شده است.

اما برای اولین بار هفت تن از کارمندان تلویزیون طلوع در حال مورد حمله انتحاری قرار گرفتند که چند ماه قبل طالبان مسلح تلویزیون های طلوع و یک را تهدید نموده نمودند.

گزارش: قدیر غفوری

XS
SM
MD
LG