لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۱

عوايد ریاست ترانسپورت کندز ۳۰ درصد افزایش یافته است


سيد جواد جلالى رئيس ترانسپورت ولايت كندز
سيد جواد جلالى رئيس ترانسپورت ولايت كندز

مسئولان رياست ترانسپورت ولايت كندز از افزايش ۳۰ درصدی عوايد این اداره خبر می دهد. آنان می‌گویند، هدف که برای شان در سال روان تعیین شده بود، از آن هم بالاتر عواید بدست آورده اند.

آنان می‌گویند، سقوط شهر کندز بدست طالبان مسلح سبب شد تا فعالیت‌های اقتصادی و تجاراتی تا حد زیاد در این ولایت با رکود مواجه شود، اما باز هم موفق شده اند تا عواید بیش‌تر جمع آوری نمایند.

سيد جواد جلالى رئيس ترانسپورت ولايت كندز در مصاحبه به رادیو آزادی گفت که از سوی وزارت مالیه کشور برای جمع آوری عواید سال ۱۳۹۴ به این ریاست، بیش از هشت میلیون افغانی پلان داده شده بود که از آغاز پلان کاری تاکنون بالاتر از ۱۱ میلیون افغانی عواید جمع آوری کرده اند.

وی گفت:

"در سال مالی ۱۳۹۴ ما بیش‌تر از ۱۱ میلیون افغانی عواید جمع آوری کرده ایم، که البته در حدود دو میلیون افغانی در عواید ما تزئید به عمل آمده است."

بر بنیاد گفتۀ‏های آقای جلالی، اين عوايد از درک جمع آورى حق العبور از وسايط مسافربرى و باربرى، خلاف رفتاری هاى راننده گان، توزيع كتابچه‎هاى خط سير، انتقالات اموال تاجران، خدمات ترانسپورتى و توزيع اوراق بهادار بدست آمده است.

وی افزود:

"عوایدی که ما جمع آوری می‌کنیم از بخش منابع پنج فیصد و سه فیصد کمیشن ترانسپورتی است از منبع جرایم وسایط خلاف رفتار است، از منبع کتابچه‌های سیرترانسپورتی است از منبع فروش اوراق بهادار است."

رئیس ترانسپورت گفت: هنوز هم در برخی از نقاط ولایت کندز ناامنی‌ها چالش‎ عمده در برابر کارهایشان می باشد.

کندز زون ولایت‌های شمال‎شرق تخار، بغلان و بدخشان بوده و از طريق شيرخان بندر با تاجکستان سرحد مشترک دارد که اموال تجارتى بين افغانستان و کشورهاى آسياى مرکزى از همين بندر و با عبور از پُلی که به کمک ایالات متحده امریکا اعمار گرديده، صادر و وارد مى گردد.

گزارش: اجمل آرین، کندز

XS
SM
MD
LG