لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۲

برف و طوفان ها ۸۵ میلیون نفر را در امریکا متأثر ساخته است


مجلس نماینده گان امریکا تائید کرده است که به سبب طوفان های شدید که بخشی اعظم از فعالیت ها را در ساحل شرقی امریکا فلج ساخته است، رای گیری در مورد قوانین را تا اول ماه فبروری معطل می سازد.

قرار بود این رای گیری ها در ۲۶ و ۲۷ جنوری صورت گیرند.

این اعلان که از سوی دفتر رهبر اکثریت در مجلس نماینده گان امریکا کیوین مکارتی دیروز صورت گرفت در حالی منتشر شده است که یک طوفان مملو با برفباری شدید ۸۵ میلیون نفر را که چهارم حصه نفوس امریکا را تشکیل می دهد در نقاط مختلف شرق امریکا به شمول شهرهای واشنگتن و نیویارک متأثر ساخته است.

اندرو کومو والی نیویارک به روز شنبه حالت اضطراری را اعلان نموده که با این اعلان، نیویارک یازدهمین شهر امریکا شد که حالت اضطرار در آن برقرار شده است. تمام سفرهای غیر ضروری در نیویارک منع شده اند، سیستم ترافیک متوقف است و پل ها مسدود اند.

حد اقل هژده نفر در اثر حوادث ناشی از این طوفان ها کشته شده اند و این طوفان در بعضی ایالات امریکا منتج به سرازیر شدن سیلابها نیز شده است.

شرکت های هوایی حدود ۷ هزار پرواز را لغو نموده و تمام پروازها به واشنگتن، فلادلفیا و نیویارک کنسل شده اند.

ده ها هزار خانه برق ندارند. مقامات در واشنگتن قبلاً سیستم خطوط ریل و بس ها را برای اخیر هفته کاملاً متوقف ساختند.

اندرو کومو والی نیویارک گفته است: "تأمین امنیت مردم اولویت شماره یک ماست، ما هر آنچه لازم است انجام می دهیم تا امنیت مردم را تأمین نماییم و از باشنده گان نیویارک میخواهم در خانه های شان بمانند."

کریس گیلدارت رئیس اداره امنیت ملی و حالات اضطرار امریکا دیروز در واشنگتن به خبرنگاران گفت:

"پاک کردن دو فیت برف کار ساده نیست. این کار را آغاز کرده ایم. حداقل در۲۴ یا ۳۶ ساعت دیگر در مقابله با حالت فعلی قرار خواهیم داشت و برای بازسازی به وقت بیشتر نیاز است."

از سوی دیگر موریل باوس شاروال واشنگتن گفته است، غبار خیلی تیره است و موجودیت مردم در روی جاده ها خطرناک است. وی از باشنده های واشنگتن خواست در خانه های شان بمانند.

انتظار میرفت این طوفان ها تا دیروز ادامه یابند.

XS
SM
MD
LG