لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲۶ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۳

سادات: میزان جرایم جنائی در بلخ رو به افزایش است


سید کمال سادات قوماندان امنیه ولایت بلخ
سید کمال سادات قوماندان امنیه ولایت بلخ

بلند رفتن میزان جرایم جنائی در بلخ سبب افزایش نگرانی مقامات امنیتی در این ولایت گردیده است.

سید کمال سادات قوماندان امنیه ولایت بلخ می گویند که نسبت به سال گذشته سطح جرایم جنائی، دزدی وسایط نقلیه، قتل و باج گیری در این ولایت رو به افزایش نهاده است.

آقای سادات در جریان یک کنفرانس خبری در مزارشریف به رسانه گفت که به تازه گی یک گروه هفت نفری از سارقین وسایط نقلیه را در این ولایت دستگیر کرده اند که باشنده گان اصلی ولایت پروان هستند.

آقای سادات در رابطه گفت: " یکی از گروپ های قوی سارقین وسایط نقلیه بودند که 5 نفر در مزارشریف و 2 نفر شان در کابل دستگیر شدند، تمام سرقت های موتر را اینها انجام می داد، وسایط را از بلخ به پروان انتقال داده و در آن جا یا پرزه می نمودند و یا هم می فروختند. "

سید کمال سادات می گوید که در جریان چند ماه اخیر بیش از 11 وسایط نقلیه را این افراد سرقت نموده و بعد در ولایت پروان با اسناد جعلی به فروش رسانده اند.

در همین میان باشنده گان بلخ نیز از بلند رفتن میزان جرایم جنائی، قتل و دزدی در این ولایت شکایت داشته و در قسمت جلوگیری آن خواهان توجه لازم مقامات امنیتی هستند.

محمد حسن یکی از ساکنان مزارشریف در مورد به رادیو آزادی گفت: " میزان دزدی، اختطاف و قتل در ولایت بلخ افزایش یافته اگر مقامات امنیتی توجه نکند بیشتر از پیش خواهد شد و این مسلح به امنیت بلخ صدمه وارد می کند. "

قوماندان امنیه ولایت بلخ علت افزایش جرایم جنائی و قتل ها را به فعالیت مخالفین مسلح دولت نسبت داده می گوید که در اثر ماین گذاری های طالبان مسلح در مناطق دور دست ولایت بلخ نیز اکثراً به افراد ملکی تلفات وارد می شود.

آقای سادات به این باور است: " قتل های که فامیلی هستند و خصوصاً ماین گذاری ها زیات شده است، که ناشی از فعالیت مخالفین مسلح دولت بوده است که آنان نتوانستند با نیروهای امنیتی مقابله کنند و مردم هم علیه آنان قرار دارند. "

این در حالیست که باشنده گان ولسوالی های چهار بولک، چمتال، دولت آباد و شولگره ولایت بلخ در کنار بلند رفتن میزان جرایم جنائی از افزایش فعالیت افراد مسلح غیر مسئول نیز شکایت دارند.

گزارش: مجیب الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG