لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۲

جنرال ارشاد: عملیات نظامی برای سرکوب دشمن بزودی آغاز می شود


نیروهای امنیتی افغانی از آماده گی کامل جنگ برای فصل بهار علیه مخالفین مسلح دولت خبر می دهند.

نیروهای امنیتی افغان در زون شمال کشور می گویند که در جریان فصل سرما تحرکات مخالفین مسلح دولت نسبت به هر زمان دیگر در این زون بیشتر بود و آنان به منظور مهار ساختن اهداف تروریستی دشمن آماده گی جنگ با طالبان مسلح در فصل بهار و تابستان را دارند.

جنرال رجب علی ارشاد معاون قول اردوی 209 شاهین می گوید که هم اکنون عملیات نظامی دولت جهت سرکوب مخالفین مسلح در مناطق مختلف زون شمال ادامه دارد و یگانه دلیل طولانی شدن عملیات نظامی وزارت دفاع در برابر مخالفین مسلح، سپر قرار گرفتن افراد ملکی از سوی طالبان می باشد.

به گفته این مقام وزارت دفاع، مخالفین هنگام نبرد با نیروهای امنیتی افغان یا افراد ملکی را هدف قرار می دهند و یا هم از آنان بحیث سپر در جنگ استفاده می کنند.

جنرال رجب گفت:

"اینکه به افراد ملکی تلفات وارد نشود، ما تا اکنون عملیات های خود را طولانه ساخته ایم و اینکه نیروهای ما نیز کشته و یا زخمی نشود، ما با بسیار دقت در مقابل دشمن عمل می کنیم تا آنان نابود گردند."

از سوی هم این مقام امنیتی قول اردوی 209 شاهین در شمال کشور می گوید که آنان پلان های عملیات بهاری و تابستانی را جهت سرکوب مخالفین مسلح دولت آماده ساخته اند و به زود ترین فرصت تحت نام شفق عملیات نظامی را در نقاط مورد تهدید دشمن آغاز می کنند.

آقای ارشاد می گوید، در بهار آینده هنگام اجرای عملیات نظامی اشتباهاتی که تا اکنون در جریان عملیات های خزانی و زمستانی صورت گرفته است تکرار نخواهد شد و به دشمن تلفات سنگین وارد خواهند شد.

باز هم آقای رجب افزود:

"ما هر نوع آماده گی داریم جهت سرکوب مخالفین مسلح دولت همین اکنون روی عملیات شفق بهاری و تابستانی پلان گذاری صورت گرفته و تلاش های ما جریان دارد تا این عملیات موافقانه صورت بگیرد."

در حالی مقامات قول اردوی 209 شاهین در بهار آینده از راه اندازی عملیات شفق علیه طالبان مسلح در زون شمال و شمال شرق کشور خبر می دهند که هم اکنون نیز به رهبری جنرال عبدالرشید دوستم معاون نخست رئیس جمهور عملیات تصفیوی علیه مخالفین مسلح دولت در ولایات جوزجان و فاریاب ادامه داشته و نیروهای اردوی ملی نیز سرگرم نبرد در برابر مخالفین مسلح دولت در ولایت کندز هستند.

گزارش: مجیب الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG