لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۰

در جریان سفر بایدن، خشونت ها در اسراییل افزایش یافته است


جوبایدن معاون رییس جمهور امریکا هنگام ملاقات با بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسراییل
جوبایدن معاون رییس جمهور امریکا هنگام ملاقات با بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسراییل

در جریان مسافرت جوبایدن معاون رییس جمهور امریکا به اسراییل خشونت ها در این کشور شدت یافته است. امروز دومرد فلسطینی قبل از آنکه توسط پولیس کشته شوند، بالای موترها در شهر بیت المقدس گلوله باری کردند که در اثر آن یک تن زخمی شد.

مقامات نظامی اسراییل می گویند، لحظاتی بعد از این حمله، عساکر اسراییلی یک مرد فلسطینی را در کرانهء غربی کشتند که می خواست با چاقو حمله کند.

این حملات یک روز بعد از آن صورت می گیرد که یک توریست امریکایی در شهر بیت المقدس زمانی کشته شد که در فاصله نه چندان دور از محل حادثه، جوبایدن معاون رییس جمهور امریکا با شیمون پریز رییس جمهور سابق اسراییل ملاقات می کرد.

جوبایدن معاون رییس جمهور امریکا از طریق شبکهء اجتماعی تویتر این حمله را "حادثهء غم انگیزی خوانده است که جان یک امریکایی را گرفت."

جوبایدن گفته است که هیچ نوع توجیه برای همچو حرکت های تروریستی وجود ندارد.

مقامات فلسطینی تا هنوز در این مورد ابراز نظر نکرده اند.

وزارت خارجهء ایالات متحده، شهروند این کشور را که اخیراً در اسراییل کشته شد، تایلرفورس (Taylor Force) 28 سال شناسایی کرده است که برای یک بازدید سازماندهی شده توسط مکتب وی به اسراییل سفر کرده بود.

جوبایدن روز چهارشنبه با بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسراییل ملاقات کرد و قرار است ناوقت امروز با محمود عباس رییس جمهور فلسطین نیز در کرانهء غربی ملاقات کند.

مقامات امریکایی می گویند، جوبایدن معاون رییس جمهور ایالات متحدهء امریکا با بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسراییل بستهء جدید کمک های ده سالهء نظامی امریکا را با اسراییل و همچنان اوضاع را در سوریه و سایر مناطق شرق میانه مورد بحث قرار خواهد داد.

به نوشتهء مرکز خبری رادیو آزادی، از آغاز ماه اکتوبر سال گذشته میلادی تا اکنون در اثر حملات مختلف فلسطینی ها 28 اسراییلی و دو شهروند امریکا کشته شده اند. عساکر اسراییلی حداقل 179 فلسطینی را کشته اند که به گفتهء اسراییل 121 تن آن مهاجم بوده اند، متباقی آنها در جریان تظاهرات خشونت آمیز کشته شده اند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:17 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG