لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۹

فرهاد: تلاشها برای کمک با خانواده های بیجا شده جریان دارد 


مقامات هرات می گویند، تلاش می کنند تا به خانواده های کمک کنند که بخاطر درگیری های شدید بین دو جناح طالبان در ولسوالی شیندند، خانه و منازل شان را ترک کرده و در مرکز ولسوالی بیجا شده اند.

مقامات هرات می گویند، در نتیجۀ درگیری بین دو جناح گروه طالبان در ولسوالی شیندند، تعدادی از خانواده ها به مرکز ولسوالی بیجا شده اند که نیاز به کمک های فوری دارند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات دیروز در صحبت با رادیو آزادی گفت، اداره ولایتی تیم های سروی را برای ارزیابی کمک های اولیه به بیجا شده گان شیندند اعزام کرده است.

به گفته آقای فرهاد، والی هرات در تلاش است تا از امکانات دست داشته این بیجا شده گان را کمک کند.
وی گفت:
"اداره ولایتی هرات تیم های سروی را به محل اعزام کرده و والی هرات شخصاً با موسسات ملی و بین المللی و ادارات ذیربط در سطح ولایت هرات در تماس شده و بر اساس هدایت والی هرات قرار است با امکانات دست داشته ادارات دولتی نیازمندی های اولیه آواره گان داخلی تدارک شوند و پس از ختم سروی ابتدایی تیم های که اعزام شده، کمک ها به ولسوالی شیندند، انتقال و توزیع شوند."

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات در ادامه صحبت خود همنچنان گفت که نیروهای امنیتی افغان از شب پنجشنبه به این سو، عملیاتی را به راه انداخته که در نتیجه آن 22 نفر کشته و زخمی شده اند.

به گفته آقای فرهاد در این عملیات ولسوال نام نهاد طالبان در ولسوالی فرسی همراه با پنج تن دیگر که به منطقه عزیز آباد شنیدند آمده بودند، نیز کشته شدند.

هر چند سخنگوی والی هرات می گوید که در حال حاضر جنگ و درگیری بین جنگجویان دو جناح تقسیم شده طالبان در شیندند پایان یافته، اما ملا عبدالمنان نیازی یک عضو ارشد جناح طالبان به رهبری ملا محمد رسول در مصاحبه با رادیو آزادی گفت، افراد آنها با جنگجویان گروه رقیب در برخی از مناطق تا هنور در نبرد اند.

ملا نیازی گفت، افراد گروه رقیب آنها به کمک نیرو های می جنگند که به گفته او از منطقۀ بهرامچی هلمند داخل افغانستان شده اند.

این عضو ارشد جناح طالبان به رهبری ملا رسول همچنان مدعی است که بیشتر جنگجویان گروهِ به رهبر ملا اختر محمد منصور که علیه آنها می جنگند، پنجابی ها اند که توسط هلیکوپتر ها به منطقه بهرامچی انتقال شده اند.
وی گفت:
"این جنگ توسط نیروهای پنجابی که توسط طیاره انتقال شده اند، به راه انداخته شده که هدف اصلی آنها منطقۀ زیرکوه است. در طول چند روز افراد ما آنها را تا حد زیادی شکست دادند."

ملا عبدالمنان نیازی پذیرفت که گروه رقیب برخی از مناطق را تصرف کرده اند، اما او تأکید کرد که در چهار روز درگیری به جنگجویان گروه ملا اختر محمد منصور تلفات وارد کرده و بیش از صد تن از نیروهای آنها را کشته اند. او همچنان از کشته و زخمی شدن 30 تن افراد خود نیز یاد کرد.

اما گروه طالبان به رهبری ملا اختر محمد منصور تاکنون در مورد این ادعا چیزی نگفته است.

این جناح طالبان اکثر اوقات گزارش ها از درگیر بین گروه های خود شان را بی اهمیت نشان داده، تبلیغات می دانند و نمی پذیرند که گویا آنها در بین خود شان مصروف درگیری اند.

XS
SM
MD
LG