لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۸

جنگل باغ: گروه داعش فعالیت اش را در کندز آغاز کرده است


مسئولان محلی ولایت کندز از آغاز فعالیت گروه داعش در این ولایت خبر می دهند.

جنرال محمد قسیم جنگل باغ قوماندان امنیه کندز در گفت‌وگو با رادیو آزادی گفت که بر اساس راپور های کشفی و استخباراتی در دو هفته گذشته، جنگ‌جویان گروه تندرو داعش فعالیت‌های خود را در ولسوالی چهاردره این ولایت آغاز کرده اند.

بر بنیاد گفته‌های آقای جنگل باغ، تعداد این افراد به بیش از 120 نفر می‌رسد.

وی گفت:

"راپورهای که برای ما رسیده است در یکی و دو هفته گذشته افراد گروه داعش در ولسوالی چهاردره عملیات‌های خود را در میان طالبان مسلح آغاز نموده و تعداد شان به بالاتر از 120 نفر می‌رسد."

از سوی دیگر امرالدین ولی عضوی شورای ولایتی کندز نیز می‌گوید که در این اواخر در ولسوالی چهاردره، ولسوالی دشت ارچی و هم‌چنان در برخی ساحاتی مربوط شهر کندز گروه داعش فعالیت خود را آغاز نموده است و افزون بر آن جنگ‌جویان خارجی مربوط به جُندالله نیز بیرق سفید خود را به سیاه مُبدل کرده اند.

وی افزود که باید هر چه عاجل حکومت محلی کندز در برابر این گروه تروریستی دست به کار شوند و جلو فعالیت آنان را در منطقه بگیرد که در قرا و قصبات در میان مردم نفوذ پیدا نکنند.

وی افزود:

"معلومات و گزارشات که برای ما رسیده است در ولسوالی‌های چهاردره و دشت ارچی و برعلاوه آن در قرا و قصبات مربوط مرکز کندز گروه داعش فعالیت خود را آغاز کرده است و به نقل قول مردم که این افراد با خود بیرق سیاه را حمل می‌کنند و سر و صورت شان با دست‌مال بسته می‌باشد."

آقای ولی گفت، اگر دولت مرکزی به خصوص مسئولان محلی در خصوص جلوگیری از فعالیت این گروه غفلت کنند، در تابستان پیش‌رو کندز با دشواری‌های فراوانی امنیتی مواجه خواهد شد.

باید گفت که در این شب و روز در رستورانت‌ها، در تکسی‌های شهری، در مجالس و محافل مردم نیز در این ولایت از فعالیت داعش سخن بر لب می آورند که این موضوع اهالی این ولایت را خیلی نگران ساخته است.

باشنده گان این ولایت از حکومت مرکزی و مسئولان محلی می‌خواهند که به اسرع وقت در مورد از بین بُردن این گروه اقدام جدی نمایند و در غیر آن با گذشت زمان دامنه نا امنی در این ولایت گسترش خواهد یافت.

داکتر جمال بهمنش یک‌ تن از فعالان مدنی ولایت کندز در این مورد به رادیوآزادی گفت:

"دوستان‌ زیادی که من در ولسوالی چهاردره دارم آنان چندین بار برایم گفتند که در این اواخر در برخی ساحات ولسوالی چهاردره افراد مسلح نابلد پیدا شده اند و سر و روی خود را با نقاب پوشاند اند و مربوط به گروه داعش هستند."

باید یاد آور شد که مسئولان محلی در حالی از فعالیت گروه داعش در این ولایت خبر می‌دهند که هم اکنون وضعیت امنیتی ولایت نام‌بُرده با چالش‌های زیادی نا امنی و بی ثباتی رو به رو بوده و بر اساس معلومات در حال حاضر در بیش‌تر ساحاتی کندز مخالفان مسلح حکومت نیز حضور فزیکی دارند.

گزارش: اجمل آرین

XS
SM
MD
LG