لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۴

نرخ نفت در بازار های جهان کاهش یافته است


وزیر انرژی روسیه می گوید، ایران بعد از بلند بردن تولید نفت به سطح پیش از وضع تعزیرات، ممکن است به جمع کشورهای اوپیک ملحق شود.

الکساندر نواک پس از دیدار با وزیر نفت ایران دیروز گفت: " ما این دیدگاه خود را که ایران در وضعیت خاص قرار دارد باهم شریک کردیم. " او گفت، تعزیرات که وضع شده بود به سطح تولیدات نفت ضربه وارد کرده است.

سطح تولید نفت ایران که پیش از وضع تعزیرات حدود 4 میلیون بیرل بود، تحت شرایط تعزیرات روزانه سه درصد کاهش یافت. تعزیرات که به طور رسمی در ماه جنوری رفع شدند.

وزیر انرژی روسیه افزود، در مجموع ایران از ضرورت هماهنگی بین کشورهای صادر کننده نفت حمایت می کند. اما به گفتهء وی موقف ایران طوریست که نخست باید حجم تولید احیا شود و سپس آنها آماده می شوند که به سطح کنونی تولید بپیوندند.

اما علایمی نشان میدهند که دیگر کشور های برزگ تولید کننده نفت، تمایل دارند بدون ایران سطح تولید نفت را همچنان در سطه کنونی آن حفظ کنند.

الکساندر نواک گفت، کشور های که نزدیک به سه بر چهارم مقدار نفت جهان را تولید می کنند و پلان سطح تولید کنونی را امضا کرده اند، به همین سطح تولید به پیش می روند و می گذارند که ایران پس از آن با آنها یکجا شود.

به گفته وزیر انرژی روسیه، باور به این است که این مواففتنامه می تواند موثر باشد و فکر می کند که ایران می تواند پسانتر با آنها بپیوندد.

تاجران می گویند، نزول نرخ نفت پایین تر از 40 دالر فی بیرل در بازار آسیا نشان میدهد که بازارها به همین سطح تولید بدون ایران می توانند، ادامه دهند.

XS
SM
MD
LG