لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۸

انجلینا جولی: با پناهجویان افغان نباید برخورد تبعیض آمیز شود


انجلینا جولی هنرپیشه معروف هالیوود حمایت اش را از آن عده پناهجویان ابراز کرد که در راه سفر به اروپا در یونان گیر مانده اند.

وی که سفیر حُسن نیت سازمان ملل متحد نیز است به روز سه شنبه هنگام بازدید از یک کمپ پناهجویان سوریه در لبنان از این اقدامات اتحادیه اروپا انتقاد شدید کرد که برخورد تبعیض آمیز با پناهجویان افغان خوانده می شود.

این ستارۀ پر آوازه هالیوود در صحبت با برخی از شبکه های مهم خبری گفت که کشور های اروپایی باید از این نوع رفتار دست بردارند.

وی گفت:

" این واقعیت ها را با اقدامات قسمی و یا از این طریق نمی توان تغییر داد که راه حل برای بعضی از بحران ها را جستجو کنیم و یا با جدا ساختن افغان ها از سایر پناهجویان با تعدادی کمک کنیم و با دیگران نه.

و یا با پناهجویان به نام دین و مذهب، رفتار متفاوت نماییم."

انجلینا جولی در شهر پیرایوس Piraeus یونان با حدود چهار هزار پناهجو به شمول افغان ها که با سرنوشت نا معلوم دچار اند، دیدار کرد.

این پناهجویان انتظار رفتن به شمال و غرب اروپا را دارند اما مقدونیه و دیگر کشور های بالکان سرحدات شان را به روی آنها بسته اند.

انجلینا جولی سفیر حُسن نیت کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده گان دیروز با آنعده از پناهجویان در شرق لبنان دیدار کرد که به سبب بحران سوریه مجبور به ترک این کشور شده اند.

XS
SM
MD
LG