لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۷

"باید جلو ناکامی در افغانستان گرفته شود"


نشریه وار آن ده راکس

نشریه وار آن ده راکس War On The Rocks مقالهء کیوین مککارتی رهبر اکثریت در مجلس نماینده گان امریکا را نشر کرده است.

مککارتی در این مقاله تحت عنوان: " زمان آن است تا از بیشتر شدن فرصت های ناکامی در افغانستان جلوگیری کرد. " می نویسد که او در کنار دیگر رهبران امنیت ملی در مجلس نماینده گان، نامهء را به بارک اوباما فرستاده است و در آن نگرانی شان را در مورد ماموریت حمایت قاطع در افغانستان ابراز کرده اند.

در مقاله آمده است که در این مورد سوالی وجود ندارد که افغانستان امن، با ثبات و دارای حاکمیت از منافع امنیت ملی امریکا است اما پالیسی خارجی رئیس جمهور اوباما به این هدف صدمه می زند.

کیوین مککارتی در این مقاله همچنان می نویسد، بدبختانه قوماندانان نظامی ما وادار می شوند تا این ماموریت را بدون چیز های که برای مبارزه با شورشیان نیاز دارند ادامه بدهند.

در ادامهء این مقاله آمده است که شتاب در کاهش نیرو ها خطر غیر لازم را در برابر این ماموریت ایجاد کرده و در نهایت موفقیت ماموریت حمایت قاطع را تهدید می کند.

در مقاله به افزایش تحرکات طالبان مسلح در افغانستان و حضور داعش در شرق این کشور نیز اشاره شده و در ادامه آمده است که با پایان ماموریت محاربوی امریکا در ختم سال 2014 در افغانستان، داعش با سه هزار جنگجو در شرق این کشور حضور پیدا کرده است.

در مقاله گفته شده است که رئیس جمهور بارک اوباما بدبختانه پس از تاخیر زیاد به نیرو های امریکایی در ماه جنوری امسال اجازه داد تا جنگجویان گروه دولت اسلامی را در افغانستان هدف قرار بدهند.

کیوین مککارتی در ادامه می نویسد که از آن زمان به بعد دهها تن از جنگجویان داعش کشته شدند.

رهبر اکثریت در مجلس نماینده گان امریکا در اخیر مقاله می نویسد که نیاز است تا اداره رئیس جمهور بارک اوباما در مورد رویکردش با افغانستان تجدید نظر استراتیژیک نماید.

مککارتی در این مقاله که در نشریه وار آن ده راکس نشر شده است می گوید، ما باید زنان و مردان خود را در افغانستان قدرت و صلاحیت بدهیم تا ماموریت حمایت قاطع فرصت کامیابی را در یابد و به خصوص نیرو های امنیتی افغان بتوانند که مبارزهء دشوار برضد دشمنِ مشخص را ادامه بدهند.

در مقاله همچنان آمده است که نیاز است تا در مورد برنامه کاهش قوای امریکایی دوباره غور شود.

کیوین مککارتی یاد آور شده است که بدون این تغییرات، ما فرصت های ناکامی در افغانستان را به حد اکثر می رسانیم.

ستار اند سترایپس

نشریه ستار اند سترایپس می نویسد که افغانستان با مشکلات زیاد رو به رو است.

این نشریه امریکایی به نقل از سازمان ملل متحد نوشته است که اقتصاد خراب افغانستان، مشکلات امنیتی این کشور را افزایش داده است.

نشریه در ادامه به حملات شورشیان اشاره می کند و می نویسد که سال گذشته میلادی در منازعات مسلحانه در افغانستان یازده هزار افغان ملکی کشته و زخمی شدند و یک چهارم آن اطفال بودند.

ستار اند سترایپس در جای دیگر به کمک های خارجی اشاره می کند و می نویسد که 69 درصد از مصارف حکومت افغانستان متکی به کمک های خارجی است و میزان این کمک ها با کاهش نیرو های بین المللی در افغانستان کم شده است.

نشریه با اشاره به فساد اداری در افغانستان می نویسد که نزدیک به یکهزار و چهارصد معدن در این کشور به گونه غیرقانونی استخراج می شوند.

XS
SM
MD
LG