لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۲

وزیری: 1395، سالِ نابودی مخالفان مسلح خواهد بود


دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان
دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

سال 1395 سالی که شماری از مقام های نظامی امریکا آن را برای افغانستان از رهگذر امنیت سال پُر خطر و با هشدار هایی همراه گفته اند، اما حکومت افغانستان می گوید، آماده گی های لازم را در این سال دارد.

معاون سخنگوی رئیس جمهور، سخنگویان وزارت داخله، وزارت دفاع و شماری از وزارت های سکتوری در کابل دستاوردهای یکسال حکومت را برای رسانه ها ارائه کردند و تاکید کردند که آماده گی های لازم برای سال 1395 گرفته شده است.

ظفر هاشمی معاون سخنگوی رئیس جمهور روز شنبه در این نشست گفت در سال 1394 حکومت توانست نقشه راه را برای صلح فراهم سازد و این روند را به گونه منظم به پیش خواهد برد.

وی افزود:

"میکانیزمی که ما ایجاد کردیم در تفاهم با همکاران بین المللی ما بود که راه را مشخص ساخته است و پس از این تلاش های کورکورانه صورت نخواهد گرفت. بر اساس یک تدبیر خاص و میکانیزم درستی که بازتاب دهنده خواست های مردم است بسوی پروسه صلح در حرکت هستیم."

پیش از این به شمول رئیس استخبارات امریکا، شمار دیگری از مقام های نظامی این کشور سال 1395 را برای افغانستان از رهگذر امنیت سال نگران کننده خوانده اند و از شدت نبرد در این سال هشدار داده اند.

این مقام های امریکایی این سال را با سقوط سیاسی برای افغانستان همراه می دانند.

اما نهاد های امنیتی افغانستان بار دیگر تأکید می کنند که برای سال 1395 آماده گی و برنامه های منظم دارند و این سال نابودی مخالفان مسلح دولت خواهد بود.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در این نشست مشترک تاکید کرد که نظامیان افغان در بهار پیشرو مخالفان مسلح دولت را با شکست رو به رو خواهند کرد.

وی گفت:

"قوای مسلح افغانستان به شمول وزارت داخله و امنیت ملی برنامه های بسیار خوبی برای بهار سال 1395 دارند. خدا کند که یک فیر هم در افغانستان نشود و دشمن اگر آماده نباشد و به صلح روی نیاورد، نیروهای مان این گروه را نابود خواهند کرد."

به گفته سخنگویان حکومت در این نشست مشترک، دستاوردها و چالش های سال 1394 حکومت افغانستان تا اندازه یی همسان بوده است، اما سال 1395 از تأمین امنیت، تلاش های انجام گفتگوهای صلح، فراهم سازی زمینه های کار و فضای یک زنده گی بهتر برای باشنده گان کشور تعهداتی استند که سخنگویان حکومت از عملی شدن آن در بهار پیشرو سخن می زنند.

گزارش: نظیفه محبوبی

XS
SM
MD
LG