لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۳

"با به صدا در آمدن زنگ مکتب میلیون ها طفل به مکاتب خواهند رفت"


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتری مطالب و تبصره خود را به اختلافات میان طرفداران معاون اول ریاست جمهوری و سرپرست ولایت بلخ و چگونگی آغاز سال نو خورشیدی اختصاص داده اند.

کابل پُست

روزنامه غیر دولتی کابل پست در صفحه نخست اش نوشته است که مخالفت ها میان هواخواهان عبدالرشید دوستم و عطا محمد نور ممکن وضعیت در شمال را بد تر سازد.

در مطلبی در این باره آمده است که طرفداران عطا محمد نور عکس های جنرال دوستم را پاره کرده اند و این کار ممکن مخالفت ها میان دو طرف را بیشتر سازد.

نویسنده مطلب این اظهارات سرپرست ولایت بلخ را نیز به نشر رسانده که گفته است، عکس های آقای دوستم از سوی افراد ولگرد پاره شده و این کار سبب بروز مخالفت های میان دو طرف نخواهد شد.

روزنامه غیر دولتی ویسا در این مورد نوشته است که عکس های عبدالرشید دوستم در ولایت بلخ بگونه قصدی از سوی مسئولان محلی پاره شده است.

در مطلب به نقل از بشیر احمد ته ینج سخنگوی جنبش اسلامی آمده است که مسئولیت پاره کردن عکس های معاون اول ریاست جمهوری در ساحه با امن و پُر ازدحام شهر مزار شریف به مقامات محلی راجع می شود.

سرخط

روزنامه غیر دولتی سرخط سرمقاله اش را به موضوع معارف در جریان سال نو اختصاص داده و گفته است که با به صدا در آمدن زنگ مکتب میلیون ها طفل به مکاتب خواهند رفت.

اما سرمقاله نویس گفته است که در برخی مناطق به علت نا امنی ها دروازه های مکاتب بسته است و در شماری از محلات دیگر که با امن می باشند معلمین برای درس دادن به متعلمین بگونه منظم به مکاتب حاضر نمی شوند.

سرمقاله نویس گفته است که به معارف افغانستان باید توجه بیشتر صورت گیرد و در ولایات دور افتاده موانع در برابر متعلمین از میان برداشته شود.

چراغ

روزنامه غیر دولتی چراغ سرمقاله اش را زیر عنوان سال نو و بحران پیشین نوشته است.

سرمقاله نویس گفته است، هر چند سال نو آغاز شد اما چالش های از قبیل قانون شکنی و قانون گریزی، پالیسی ناکام خارجی، وضعیت بد امنیتی و بیکاری هنوز نیز وجود دارند.

سرمقاله نویس نوشته است که با توجه به این مشکلات امیدواری ها در سال نو نیز کاهش یافته اما حکومت باید سعی کند تا حمایت و باور مردم را برخود بیشتر سازد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG